کريستين‌ساينس‌مانيتور:

ابراهيمي نظر واشنگتن را براي دعوت از تهران براي شرکت در «ژنو2» تا حد زيادي جلب کرده است

فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه همچنان اصرار دارد دو کشور کليدي ايران و عربستان در کنفرانس صلح سوريه در ماه آينده ميلادي در ژنو حضور داشته باشند و از آنها دعوت به عمل آيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه کريستين‌ساينس‌مانيتور نوشت: از آنجايي که ايران نقش کليدي و مهمي را در حمايت از سوریه دارد و عربستان از حاميان سرسخت شورشيان مسلح و مخالفان اسد است، حضور عربستان و ايران در کنفرانس صلح سوريه در ماه آينده مي تواند مسير را براي رسيدن به يک صلح پايدار هموار کند. با آن که اخضر ابراهيمي تلاش زيادي مي‌کند تا با برپايي کنفرانس صلح در ژنو يک آشتي ملي در سوريه برقرار سازد و بحران سوريه را حل کند اما به نظر مي‌رسد عدم دعوت از برخي بازيگران اصلي در بحران سوريه براي حضور در کنفرانس صلح تمام تلاشها را براي برقراري صلح از بين ببرد و اين بدان معناست که جنگ در سوريه همچنان ادامه خواهد داشت.

این روزنامه ادامه داد: کنفرانس صلح سوريه قرار است در بيست و دوم ژانويه ماه آينده ميلادي در ژنو برگزار شود و گفته مي‌شود اخضر ابراهيمي نظر دولت آمريکا را براي دعوت از ايران براي شرکت در اين کنفرانس تا حد زيادي جلب کرده است. گفته مي‌شود دو روز قبل از بيست و دوم ژانويه ماه آينده ميلادي نشستي بين مقامات سازمان ملل متحد، آمريکا و روسيه در ژنو درباره ساختار کنفرانس و نحوه هدايت مذاکرات انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار