مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰ درصد از مساحت استان تهران تحت حفاظت محیط زیست است، از تشکیل باشگاه همیاران محیط زیست خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمد هادی حیدرزاده در همایش هم‌اندیشی همیاران محیط زیست استان تهران، اظهار داشت: در استان تهران با معضلات جدی زیست محیطی مواجه هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هم‌‌اکنون 30 درصد از کل مساحت استان تهران تحت حفاظت محیط زیست است، افزود: این رقم به انضمام مناطق شکار ممنوع تهران به 40 درصد می‌رسد.

وی بیان داشت: در رتبه‌بندی اکولوژیکی استان تهران در رتبه 31 قرار دارد و به دلیل بارگذاری شدید و توزیع نامناسب ثروت و قدرت این استان شرایط خاصی دارد.

وی با اعلام اینکه 30 درصد تنوع گیاهی و جانوری در این استان قرار دارد که در معرض تهدید است،‌ اضافه کرد: محیط زیست به تنهایی قادر به حفاظت از محیط زیست با کیفیت مطلوب نیست.
حیدرزاده ابراز داشت: استاندارد جهانی حفاظت محیط زیست 113 درصد است، در حالی که حفاظت در تهران برابر 7.5 تا 8 درصد است بر همین اساس ما از استاندارد ملی و جهانی بالاتر هستیم.

وی متذکر شد: لازم است که در حفاظت از محیط زیست، مشارکت ذی‌نفعان را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: پدیده شکارچی از خلقت اولیه بشر وجود داشته و ادامه نیز خواهد داشت.

وی بیان داشت: شکار در حال حاضر جزء ورزش و فعالیت تفریحی نیز محسوب می‌شود و شکارچیان نیز جزء ذی نفعان به شمار می‌روند.

وی ابراز داشت: در دسته بندی شکارچیان، محیط زیست با کسانی که زمان، مکان و تعداد شکار را درک می‌‌کنند، مشکلی ندارد.

به گفته حیدرزاده، تعدادی از مخبران محیط زیست را شکارچیان واقعی تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود از تشکیل باشگاه همیاران محیط زیست خبر داد و گفت: در این باشگاه از علاقه‌مندان، ذی‌نفعان و دوستداران محیط زیست دعوت می‌شود چرا که محیط زیست به دنبال حفاظت اثرگذار است که این مهم با مشارکت مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیر کل ، محیط زیست ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار