ترفندهای شبانه؛

شکل دادن به تصاویر در آفیس

نرم‌افزارهای Powerpoint و Word از معروف‌ترین ابزارها برای مستندسازی و نمایش اسلاید به‌شمار می‌رود که در سراسر دنیا مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نرم‌افزارهای Powerpoint و Word از معروف‌ترین ابزارها برای مستندسازی و نمایش اسلاید به‌شمار می‌رود که در سراسر دنیا مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد.

آیا می‌دانید قراردادن تصاویر در کادرهای منظم و غیرمنظم با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس براحتی امکان‌پذیر است و برای انجام این کار نیاز به نرم‌افزارهای جانبی ندارید؟

برای انجام این کار این مراحل را دنبال کنید:

1‌ـ‌ ابتدا یکی از نرم‌افزارهای Word یا Powerpoint را اجرا کرده و فایل موردنظرتان را که قصد اضافه‌کردن تصاویر روی آن دارید، فراخوانی کنید.

2‌ـ‌ با کلیک روی تب Insert و انتخاب گزینه‌ Pictures تصویر موردنظرتان را انتخاب کرده و به محل دلخواه از فایل خود انتقال دهید.

3‌ـ‌ روی تصویرتان کلیک کنید تا به‌حالت انتخاب درآید. سپس به تب Format بروید و روی علامت پیکان کوچکی که در زیر آیکون Crop وجود دارد، کلیک کنید.

4‌ـ‌ از منوی به‌نمایش درآمده یکی از گزینه‌های موردنظرتان را برای برش یا جای‌دادن تصویر در کادر انتخاب کنید. گزینه‌های موجود در این بخش عبارت است از:

Crop: با انتخاب این گزینه کادری دور تا دور تصویر شما را احاطه می‌کند و می‌توانید با کشیدن و رها‌کردن هریک از گوشه‌های کادر و تصویر، محدوده نمایش تصویر را کوچک‌تر کرده و بخشی از آن را برش دهید. توجه داشته باشید که بخش‌هایی که به رنگ خاکستری درمی‌آید هنگام برش حذف می‌شود. این عملیات حذف نیز در واقع نوعی پنهان‌سازی است، زیرا شما می‌توانید در هر زمان که تمایل داشتید با تکرار این عملیات و باز‌کردن محدوده برش، بخش‌های حذف شده را دوباره به‌نمایش درآورید.

‌ Crop to Shape: اگر روی این گزینه کلیک کنید منویی برای انتخاب یک تصویر منظم یا غیرمنظم در اختیار شما قرار می‌گیرد. با کلیک روی هریک از تصاویر، تصویر موردنظر شما در کادر انتخاب شده جای گرفته و باتوجه به آن، برش داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار