قم/

فرقه‌های انحرافی، عامل درک نادرست مردم از شیوه درست زندگی

استاد حوزه علمیه قم گفت: وجود فرقه های که در جهان اسلام وجود دارند باعث شده تا مردم نتواند معنی و مفهوم درستی از سبک درست زندگی داشته باشند و این به نوع خود یک بحران جدی برای جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین حسین صدوقی صبح امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان سلسله مقالات سبک زندگی اسلامی با اشاره به اینکه برخی ازافراد جامعه زندگی را در سپری کردن روزهای خود می دانند اظهار کرد: زندگی و زنده ماندن دو مقوله جدا از هم هستند و اینکه افراد جامعه این دو را به یکدیگر مرتبز می کنند اشتباه است، انسان زنده می ماند که زندگی کند نه اینکه زندگی می کند که زنده بماند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: با توجه به اینکه مقالات و کتاب ها در زمینه سبک زندگی اسلامی اندک است برگزاری چنین همایشاتی باعث می شود که افراد و به ویژه افراد فرهنگی جامعه به سمت مطالعه آثار منتشر شده در زمینه سبک زندگی اسلامی بروند و مقالات و کتاب های کامل تری را به جامعه ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه در جهان اسلام 74 فرقه وجود دارد بیان کرد: وجود فرقه های که در جهان اسلام وجود دارند باعث شده تا مردم نتواند معنی و مفهوم درستی از سبک درست زندگی داشته باشند و این به نوع خود یک بحران جدی برای جامعه اسلامی محسوب می شود.
حجت الاسلام صدوقی خاطر نشان کرد: مفهوم زندگی و تبیین معنای درست آن باید برای افراد جامعه تببین شود و افرادی که درزمینه سبک زندگی اسلامی پژوهش می کنند باید معنای درستی از زندگی، اخلاق و فرهنگ جامعه ارائه کنند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه راهنمای ما در شیوه صحیح زندگی ائمه اطهار (ع) هستند بیان کرد:خدواند ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم را راهنمای انسان ها قرار داده است و تا شیوه و سبک درست زندگی را بیاموزند و در مسیر درست زندگی قدم بردارند.
وی اظهار کرد: مرگ و زنده بودن انسان معنا بخش جهان هستی می باشد و اگر مرگ وجود نداشت زندگی انسان و جهان هستی بی معنا می شد و انسان ها از مسیر درست خود که رسیدن به معبود است گمراه می شدند./س
برچسب ها: قم ، فرقه ، انحرافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.