دالایی لاما: برای ماندلا دعا میکنم

دالایی لاما روز جمعه در پیام تسلیتی به خانواده نلسون ماندلا، رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با آپارتاید ، اعلام کرد با درگذشت ماندلا « دوستی عزیز » را از دست داده است ؛ دوستی که نماد انسانی شجاع ، کامل و پایبند به اصول بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، دالایی لاما ، رهبر دینی بوداییان تبت که در تبعید به سر می برد ، در نامه ای که در پایگاه اینترنتی وی منتشر شد ، اعلام کرد : « بهترین شکلی که ما می توانیم به وی ادای احترام کنیم ، به کار بستن همه تلاش خود برای کمک به وحدت بشریت و تلاش برای صلح و آشتی در جهان است و این درست همان کاری است که خود او کرد.»

ماندلا در سال 1989 و دالایی لاما نیز در سال 1993 برنده جایزه نوبل صلح شدند.

رهبر دینی بوداییان تبت در این نامه نوشت : « با درگذشت رهبر آفریقای جنوبی ، دالایی لاما دوستی عزیز را از دست داد که امیدوار بود بار دیگر وی را ببیند. دوستی که احترام زیادی برای وی قائل بود. با مرگ وی جهان رهبری بزرگ را از دست داده است که با عزم راسخ و قاطعانه خود برای تامین صلح و آشتی در دوره انتقال در افریقای جنوبی ، پس از آپارتاید نقشی کلیدی ایفا کرد.»

وی افزود : « من برای او دعا می کنم و تسلیت صمیمانه خود را به اعضای خانواده و همه مردم آفریقای جنوبی ابراز می کنم.»

دالایی لاما در اوت 1996 ، که نلسون ماندلا رئیس جمهور آفریقای مرکزی بود ، در کیپ تاون با وی دیدار کرد. آنها برای آخرین بار سال 2004 در ژوهانسبورگ با یکدیگر دیدار کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار