باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد/

تغییر شهردار به دلیل رزومه و 92 روز بلاتکلیفی مدیریت شهری در اندیشه

شورای اسلامی دور چهارم شهر اندیشه در همان روز نخست یعنی 12 شهریور شهردار مورد نظر خود را انتخاب و به استانداری تهران معرفی کرد؛ اما تاکنون با گذشت 92 روز حکم وی از سوی استانداری تهران ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبنگاران، تعیین سرپرست برای اداره شهر و شهرداری اندیشه توسط شورای اسلامی چهارم در 12 شهریور ماه سال جاری به عنوان نخستین تصمیم این نهاد مدنی بود،در حالی که این نهاد شهردار فعلی خود یعنی "بهروز کاویانی" را که به رقم کسب افتخارات زیادی همچون انتخاب پیاپی شهرداری اندیشه به عنوان شهرداری برتر و نمونه استان را از مدیریت شهری بنا به اختیارات و حق قانونی خود کنار گذاشته و "اسماعیل طلوعی" را به عنوان سرپرست شهرداری برگزید.

در این رابطه نیز رئیس شورای اسلامی شهر جدید اندیشه در گفت و گویی اظهار کرد: شورای دور چهارم شهر در نخستین روز کاری خود سرپرست شهرداری را معرفی کرد.

رئیس شورای شهر اندیشه با اینکه شهردار مورد نظرشورا در 12 شهریورماه تعیین شد، گفت: اعضای شورای شهر بیش از 80 ساعت کاری را به منظور بررسی فرد اصلح برای تصدی گری شهرداری اندیشه سپری کردند تا در نهایت گزینه نهایی مشخص شد.

ساحل گزین تاکید کرد: انتخاب شهردار بدون واسطه گری افراد و گروههای خاص بوده و به طور کلی هیچ روابطی در انتخاب شهردار اندیشه دخیل نبوده است؛زیرا شورای شهر اجازه دخالت به هیچ فرد و گروهی در انتخاب شخص اصلح را نداد.



وی به معرفی 21 کاندیدا به منظور تصدی گری شهرداری اندیشه در این شورا اشاره کرد و گفت: از تمام افراد مورد نظر شورا برای تصدی گری شهرداری رزومه دریافت شد و با اکثریت این افراد جلسات حضوری داشتیم.

رئیس شورای شهر اندیشه اضافه کرد: این شورا با معیارهای خود برنامه های تمام کاندیداها را مورد بررسی و تحلیل قرار داد که درمرحله بعد از مجموع 21 نفر تنها 6 نفر به عنوان کاندیدهای نهایی انتخاب شدند.

وی فعالیت شورا در انتخاب شهردار متعهد،مجرب و تدبیرگر را اقدامی دشوار دانست و تصریح کرد: از میان 3 کاندیدای برتر نیز با اکثریت آرا شامل 7 موافق و 2 مخالف شهردار مورد نظر شورا انتخاب و به منظور ابلاغ حکم به استانداری تهران معرفی شد.

رئیس شورای شهر اندیشه درباره ابقای" کاویانی" شهردار پیشین شهر اندیشه گفت: وی یکی از کاندیداهای مطرح اعضای شورا بود ،اما رزومه ای را به منظور بررسی ارائه نکرد ،بنابراین به این نتیجه رسیدیم که وی تمایلی به ادامه کار در شهرداری اندیشه ندارد.

بنابراین با توجه به سخنان کامل و جامع رئیس شورای "شهر اندیشه" به این نتیجه خواهیم رسید که این شورا برای انتخاب شهردار اصلح ،زمان بسیاری را با جلسات کارشناسی صرف کرده است؛ اما در این میان به نکته ای ظریف باید اشاره داشت که کارشناسان در عرصه مدیریت شهری بر آن اعتقاد ندارند؛آن هم ارائه رزومه شهردار فعلی یک شهر به شورای شهر است، که در این هنگام این سوال ایجاد خواهد شد که  آیا اعضای شورای شهر که از مردم و ساکنان همان شهر محسوب می شوند اقدامات و خدمات شهردار فعلی را به چشم خود ندیدند که از وی رزومه درخواست کرده اند،زیرا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اعلام این موضوع مطمنا نمی تواند دلیل قانع کننده برای جابه جایی مدیریت شهری باشد و بهتر بود اعضای شورای شهر دلیل دیگری را مطرح می کردند.



با این حال طبق سخنان "رئیس شورای شهر اندیشه" شهردار منتخب شورای شهر در همان روز اول انتخابات هئیت رئیسه انتخاب و برای ابلاغ حکم به استانداری تهران ارسال شده است؛اما تا کنون با گذشت 92 روز از این تصمیم تا کنون شهردار منتخب شورای شهر سکان هدایت مدیریت شهری را بر دست نگرفته و تا کنون شهر با سرپرست که دارای اختیارات محدود است اداره می شود و همچنین مشخص نیست تاکنون چه زیان هایی اقتصادی و فرهنگی به شهر وارد شده است.

در این میان نیز برای دلیل ابلاغ تاخیر حکم شهرداری اندیشه "حسین گروسی" نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو یی اظهار کرد: امکان دارد شهرداری که شورا انتخاب کرده است در برخی استعلام ها دارای حرف و حدیث باشد؛ بنابراین باید منتظر نتیجه نهایی بود.



وی درباره روند کند تایید و ابلاغ حکم برخی شهرداران گفت: استانداری تهران در ابلاغ حکم شهرداران مشکلی ندارد زیرا ابلاغ احکام باید با توجه به بعضی استعلام ها که از مراجع مختلف همچون حراست، اطلاعات و غیره انجام شود صورت بگیرد.

در همین رابطه نیز حجت اسلام سید علی مروج  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: شهردار مورد نظر شورای شهر در همان روز اول انتخاب و به استانداری تهران معرفی شد اما تا کنون حکم رسمی وی به شورای شهر ابلاغ نشده است.

وی افزود: انتظار داریم استانداری تهران هرچه زودتر شهر اندیشه را از این بلاتکلیفی خارج کند و اگر صلاحیت شهردار مورد تایید است هر چه زودتر حکم وی را صادر کنند و وضعیت شهر و شهرداری مشخص کنند.



سرانجام باید به نکته قابل تعملی در میان سخنان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهر اندیشه اشاره کرد و آن هم تایید شدن و نشدن شهردار مورد نظر شورای شهر است و یا امکان دارد همین موضوع علت تاخیر در ابلاغ احکام باشد.

در نتیجه امیدواریم شهردار مورد نظر شورا در صورت صلاح دید مسئولان عالی دولت تدبیر و امید برگزیده شود و شهرداری اندیشه  از "کما" فعلی خارج شود و این شهرداری همانند گذشته مسیر توسعه خود را البته با قدرت بیشتری نسبت به گذشته طی کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار