خانه‌های امن ترکیه ، مامن گروه‌های تروریستی مخالف سوریه

گروه‌های تروریستی خارجی در سوریه از خانه‌های امن در ترکیه برای ساماندهی مبارزات خود علیه دولت سوریه استفاده می‌کنند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ شبکه خبری "بی‌بی‌سی" در گزارش خود در این زمینه آورده است: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که گروه‌های مسلح مخالف سوریه از برخی منازل امن در جنوب ترکیه برای عبور از مرز این کشور به داخل خاک سوریه استفاده می‌کنند و این در حالی است که تنها در یکی از این خانه‌ها در شهرک مرزی ریحانلی، بیش از 150 نفر که 20 انگلیسی در میان آنان هستند، حضور دارند و در سه ماه گذشته در آن سکونت داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، مسیری که از سوی اعضای گروه‌های مسلح وابسته به القاعده در ترکیه برای ورود به سوریه استفاده می‌شود، روز به روز بیشتر ساماندهی می‌شوند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است که افراد حاضر در این منازل همگی توسط دوستان خود به این مکان دعوت شده‌اند تا با دولت بشار اسد مبارزه کنند. این افراد معمولا بین یک تا دو روز در این خانه‌ها اقامت می‌کنند و سپس به سوریه می‌روند و پس از انجام ماموریت‌های خود بار دیگر به این خانه‌ها باز می‌گردند تا به کشورهای خود عزیمت کنند.

یکی از اعضای این گروه‌ها که فرانسوی است، در گفتگو با بی‌بی‌سی می‌گوید: ده‌ها هزار نفر از این افراد اکنون در سوریه مبارزه می‌کنند که ملیت آنان از کشورهای مختلف است و همه آنان اعضای القاعده هستند.

در طول یک سال گذشته هزاران مبارز خارجی از جمله 300 نفر با ملیت انگلیسی برای مبارزه با ارتش سوریه به این کشور می‌روند و این در شرایطی است که گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه گاه با این گروه‌ها درگیری دارد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار