طه هاشمی در دومین اجلاس جنبش دانشجویی:

اجازه نمي‌دهيم گروهی با گرایش‌ سیاسی خاص در دانشگاه آزاد محکوم شود

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اينکه امروز توقع داشتم تشکل‌های اصولگرایی هم در این جلسه حاضر شوند و مطالبات خود را مطرح کنند، گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که گروهی یا انجمنی با گرایش‌های سیاسی خاص در دانشگاه آزاد محکوم شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ دومین اجلاس جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور فعالان تشکل‌های دانشجویی، چهره‌های سرشناس ورزشی و دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ساختمان علوم پایه برگزار شد.

سیدطه هاشمی معاونت امور فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس با بيان اينکه یاد شهدای دانشجو را از آغاز شکل‌گیری جنبش دانشجویی تا پیروزی انقاب اسلامي و بعد از آن جنگ تحمیلی گرامی می‌داریم، اظهارداشت: قرار است دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت و رویکرد جدید به همراه دانشجویان حرکت کند، نباید تفاوتی را میان حوزه مدیریت، دانشجو، کارکنان و اساتید فاصله‌ای را ایجاد کنند، چرا که این سیاست کلی اين است که نگذاریم در دانشگاه آزاد اسلامی فاصله‌ای میان افراد شکل گیرد.

وي بيان داشت: دانشگاه آزاد با توجه به مطالبات به حق و نگاه اعتدالی دانشجویان و با امید، حرکت گسترده و کیفی خود را ادامه می‌دهد.

سیدطه هاشمی مطرح کرد: تمام دانشجویانی که در راه کرامت انقلاب اسلامی خون خود را فدای این کشور کردند، راهی روشن را برای تحقق اهداف و آرمان دانشجویان در راه استقلال و آزادی انتخاب کردند.

وی با بيان اينکه امروز وظيفه‌ ماست که براي سربلندي ايران آزاد و اسلامي برداریم، اضافه کرد: امروز با مدیریت جدید دانشگاه آزاد مسئولان این حوزه خود را حامی دانشجویان می‌دانند و به گرايشات فکري احترام گذاشته و آنان را از میان بر نمی‌دارم، و تنها شرط ما براي فعاليت‌ دانشجويان حرکت در چارچوب قوانین اسلامی و قوانین دانشگاه آزاد اسلامی است.

سیدطه هاشمی ادامه داد: رویکرد دانشگاه آزاد در کنار توسعه علم، دانش و فناوری حرکت در جهت تحقق ارز‌ های والای انسانی است.

وی با اشاره به اينکه باید اجازه دهیم تفکر دانشجویان در این دانشگاه بارور شود، اظهارداشت: با هر گونه مقابله با افکار دانشجويي مخالفيم و اجازه آن را نمي‌دهيم.

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به سخنان عده‌ای از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اشاره و خاطرنشان کرد: براي عقاید این دانشجویان احترام قائل می‌شوم، اما امروز توقع داشتم که حتی تشکل‌های اصولگرایی نیز در این جلسه حاضر شوند و مطالبات خود را مطرح کنند و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که گروهی یا انجمنی با گرایش‌های سیاسی خاص در دانشگاه آزاد محکوم شود.

سیدطه هاشمی مطرح کرد: تمام دانشجویان و افرادی که در چارچوب قانون دانشگاه فعالیت کنند به یک چشم و با یک دید به آنها نگاه می‌شود.

وی گفت: امروز از تمام دانشجویان بابت انتقاداتشان تشکر می‌کنم چرا که دانشجو باید جسارت صحبت کردن داشته باشد.

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان تشکل‌ها به فعالیت‌های چندساله جاسبی ایراد گرفته‌اند باید بگویم که هیچ انسانی از خطا مبرا نیست، گفت: اگر جاسبی نیز خطایی انجام داده نباید تمام دوره مدیریتش را زیر سوال ببریم؛ چرا که وی خدمات شایانی به این دانشگاه ارائه داده است، اما ما امروزه با مدیریت جدید در این دانشگاه جمع شدیم که تمام اشتباهات گذشته را رفع و راه دست را برای فضای دانشگاه تبیین کنیم.

وی اظهار داشت: از زحمات  قدمیاری که با ریاست میرزاده برای احیای دوباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مدیریت جدید به فعالیت دانشجویان نه تنها در بعد سیاسی بلکه در تمام حوزه‌ها احترام قائلیم و امروزه نیز مشغول تدوین آئین نامه کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها هستیم و مفتخرم که امروز در اینجا به تمام دانشجویان بگویم که دبیرخانه نشریات تشکل‌ها بعد از گذشت چندسال دوباره شروع به کار کرده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار