سیاه چاله‌های هیولایی پدیدار شدند

دانشمندان به یافته‌های حیرت‌انگیزی در خصوص سیاه چاله ها دست یافته‌اند که بسیاری از نظریات سابق را تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران، دانشمندان علوم فضایی به تازگی به نتایج جدیدی در خصوص نحوه‌ی تغذیه سیاه چاله‌ها دست یافته‌اند.

گفتنی است: بر اساس تحقیقات جدید صورت گرفته دانشمندان یک سیاه چاله جدید با استفاده از تلسکوپ اشعه ایکس کشف کرده‌اند که میزان وسیعی از انرژی را در خود دارا است.

بررسی ها نشان می دهند؛ این سیاه چاله در حدود 22 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد و باعث تغییر تفکر در زمینه چگونگی مصرف مواد اطراف برای بقای سیاه چاله‌ها شده است.این سیاه‌چاله مورد مطالعه دارای منبع عظیمی از انرژی با اشعه ایکس است.در عین حال با وجود انرژی بالا این سیاه چاله وزنی بسیار کمتر ازحد انتظار دارد.

گفتنی است: تحقیق بر روی این رصد خانه توسط مرکز رصد خانه ملی کشور چین صورت گرفته است.

بررسی‌ها نشان می دهند؛دانشمندان تا قبل از این کشف جدید گمان می‌کردیم که سیاه چاله های کوچک قادر به انتشار این حجم وسیع از اشعه ایکس نباشند اما این کشف جدید نظریه‌ها را تغییر داده است.

البته در کنار این کشف دانشمندان دریافته‌اند که سیاه چاله ها بزرگ‌تر تمایل بیشتری برای تولید اشعه X بیشتر دارند، اشعه X ساطع شده از سیاه چاله‌های کوچک اشعهX سخت ترین تولید می‌کنند و در عوض سیاه چاله‌های بزرگتر اشعه X نرم تری تولید می‌نمایند.اختر شنا‌سان اسم این سیاه چاله را ML.L-ULX نام گذاری شده است.

تا قبل از این کشف دانشمندان گمان می‌کردند؛ که سیاه چاله ها دارای جرمی حدود 20 الی 30 برابر جرم خورشید هستن اما به تازگی دانشمندان دریافته‌اند که این سیاه چاله منحصر به فرد جرمی حدود 100 تا 1000 برابر جرم خورشید ممکن است داشته باشد.

دانشمندان این سیاه چاله‌های جدید را سیاه‌چاله های‌هیون مانند در مرکز کهکشان‌ها نام گذاری کرده‌اند.

برای تخمین جرم این سیاه چاله از تلسکوپ جمینی در شمال‌موناکی در جزایر‌هاوایی استفاده شده است و تحقیقات در ماده آن هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاه ، چاله ، دانشمند ، اختر ، سخت ، اشعه ، تلسکوپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.