خواب خوب را با این روش ها تجربه کنید

حدود یک سوم عمر هر فرد، به خواب و استراحت اختصاص دارد و خوابیدن در آرامش فکر و سرحال شدن تاثیر بسیاری دارد از این رو نحوه خوابیدن و انتخاب رختخواب مناسب به این آرامش کمک بیشتری می کند.

دکتر محمد علی فلسفی متخصص کایرو پرالتیک در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انتخاب تشک نامناسب باعث کم درد می شود و در افراد مبتلا به کمر درد باعث شدت درد می شود.

وی گفت: تشک های خیلی سفت و خیلی نرم هر دو باعث کم درد می شوند همچنین تشک نباید طوری باشد که بدن در آن فرو رود تشک های ساخته شده از فوم بهترین نوع تشک هستند.

فلسفی افزود: بالش هم باید کوتاه باشد، زیرا بالش بلند باعث می شود سر جلوتر از بدن قرار بگیرد در نتیجه فرد دچار گردن درد و در نتیجه سر درد خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارتفاع بالش باشد به اندازه ای باشد که گودی زیر گردن را پر کند از این استفاده از بالش های طبی توصیه می شود.

بهترین و بد ترین نوع خوابیدن

فلسفی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که بهترین نوع خوابیدن، به پهلو خوابیدن است و بعد خوابیدن به پشت.

وی افزود: توصیه می شود، افراد به پهلو بخوابند زانوهای خود را خم کنند و بین زانوها بالش قرار دهند.

این متخصص تصریح کرد: بدترین نوع خوابیدن، خوابیدن به روی شکم است، زیرا این مدل خوابیدن باعث می شود که جاذبه زمین روی ستون مهره ها اثر بگذارد و در نتیجه گودی کمتر زیاد شود همچنین خوابیدن روی شکم باعث سردرد، درد گردن و کمر درد می شود.

وی گفت: بهتر است عادت خوابیدن روی شکم ترک شود ولی اگر ترک آن مشکل است، فرد زیر سر یک بالش کوتاه قرار دهد و یک بالش هم زیر شکم قرار دهد.

فلسفی در پایان اشاره کرد: افرادی که مشکل رفلاکس معده دارند باید زیر سرشان بلند باشد و باید کمتر و باید تا کمر بیمار را حمایت کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: خواب ، زانو ، پهلو ، استراحت ، رختخواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.