تبریز/

برطرف شدن برونشیت با بهره گیری از علف چشمه

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: علف چشمه با توجه خاصیت خلط آور بودن، جوشانده آن قابل توصیه برای درمان التهاب دستگاه تنفسی برونشیت مزمن است.

 

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: علف چشمه را به دلیل دارا بودن ویتامین ث نباید به صورت جوشانده و یا دَم کرده مورد استفاده قرار داد.

وی با بیان دلیل استفاده خام از این گیاه دارویی تشریح کرد: گرما موجب از بین رفتن مواد موثره و ترکیبات شیمیایی آن شده و می توان آن را به همراه با غذا و به عنوان سبزی خوراکی مصرف نمود.

نقشی ادامه داد: تمامی قسمت های علف چشمه دارای خاصیت دارویی است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن اشاره ای به ترکیبات علف چشمه یادآور شد: این گیاه از لحاظ انواع ویتامین ها نظیر آ و ث و همچنین املاح معدنی مورد نیاز بدن یعنی آهن، یُد و کلسیم غنی است.

وی از اثرات منفی این گیاه دارویی برای زنان آبستن اظهار داشت: با در نظر گرفتن این که مواد موثره علف چشمه موجب انقباض و اسپاسم شدید ماهیچه های بدن می شود، نباید مورد استفاده زنان آبستن قرار گیرد.

نقشی تاکید کرد: کارشناسان مصرف خام علف چشمه یا بولاغ اوتی را برای درمان بیماری اسکوربوت و عوارض آن یعنی خونریزی های لثه و خونریزی های زیرجلدی موثر می دانند./س

برچسب ها: بهره گیری ، علف ، چشمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.