مديرعامل بيمارستان چشم پزشكي نور عنوان كرد

"تعرفه خدمات درماني" در ايران كاملا قابل رقابت با ساير كشورهاست

به دليل پيشرفت‌هاي قابل توجه ايران در زمينه پزشكي؛ امكان جذب قابل ملاحظه گردشگر سلامت در كشور وجود دارد و كشورهاي حوزه خليج فارس به پزشكان ايراني اعتماد بيشتري دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر خسرو حيدري مديرعامل بيمارستان چشم پزشكي نور در مراسم افتتاح كلينيك فوق تخصصي اين بيمارستان كه با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان نظام پزشكي كشور انجام شد در جمع اصحاب رسانه بيان داشت:یکی از مهمترین اقدامات ما تاسیس و سازمان دهی، نخستین مرکز تحقیقات خصوصی چشم پزشکی کشور است که از بدو تاسیس  تاکنون در جشنواره های پژوهشی رازی، فارابی و ابن سینا رتبه های ممتازی کسب کرده است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه  این مرکز که 38 چشم پزشک همکار بیمارستان نور در آن فعالیت های آموزشی و پژوهشی مستمر دارند گفت:  به نسبت تعداد چشم پزشکان کل کشور و سایر مراکز چشم پزشکی دانشگاهی و خصوصی سهم قابل توجهی در تولید مقالات چشم پزشکی ایران دارد به نحوی که براساس آخرین گزارش سال 2013/ ، 13 درصد کل مقالات به این  مرکز اختصاص دارد و همواره 20 تا 25 درصد  مقالات قابل ارائه در کنگره سالیانه و بین المللی چشم پزشکی ایران را چشم پزشكان اين مركز به خود اختصاص داده اند.

 وي ادامه داد: انجام بیشترین تحقیقات اپیدمیولوژیک جهان در زمینه عیوب انکساری و انجام چندین طرح پژوهشی با رویکرد جمعیتی از جمله طرح TehranEYE study و طرح  کوهورت شاهرود برای آگاهی از علل و چگونگی  توزیع بیماری های چشمی در ایران است که دستاوردهای آن برای برنامه ریزان در کشور و منطقه  مفید خواهد بود .

به گفته وي ارزش چنین تحقیقاتی آن گاه روشن می شود که بدانیم، در جهان امروز، هر 5 ثانیه یک نفر و هر یک دقیقه، یک کودک نابینا می شوند، بیش از 45 میلیون نفر نابینا در جهان زندگی می کنند و 135 میلیون نفر دیگر از کم بینایی رنج می برند.

مديرعامل بيمارستان چشم پزشكي نور با اشاره به اينكه در راستای ماموریت های تعریف شده، مجموعه نور پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا را برای تشخیص و درمان بیماری های چشمی به خدمت گرفته است اظهار داشت : دستگاه های لیزر فمتوسکند که امکان جایگزینی تیغ جراحی با لیزر را در بسیاری از تکنیک های جراحی چشم فراهم نموده است از جمله اين تكنولو‍‍‍‍ژي هاست.

 به گفته وي یکی از جدید ترین ارمغان های تکنولوژی دنیای چشم پزشکی، درمان آب مروارید با دستگاه فمتو کاتاراکت است که در پاییز سال جاری در بیمارستان نور به بهره برداری  رسیدو تکنیک عمل فمتوکاتاراکت، بیست و نهم آذر در برنامه live surgery بیمارستان نور برای چشم پزشکان علاقه مند سراسر کشور ارائه خواهد شد.

وي همچنين با بيان اينكه از سال 86 تاکنون 10560 نفر از  اقصی نقاط جهان به بیمارستان نور مراجعه نموده اند که بخش عمده آنها از کشورهای منطقه و ایرانیان مقیم آمریکا و کشورهای اروپایی بوده اند تصريح كرد: از این تعداد 2109 نفر تحت انواع اعمال جراحی چشم قرار گرفته اند؛ آن هم با تعرفه های رایج که تابع ضوابط قانونی می باشد و ما این افتخار راداریم که بیماران خارجی را به اعتبار به روز بودن تجهیزات و کیفیت خدماتمان جذب نموده ایم ؛ نه به واسطه دلالانی که هیچ گونه نظارتی بر عملکرد غیر حرفه ای آنها اعمال نمی شود.

 مديرعامل بيمارستان چشم پزشكي نور با بيان اينكه به دلیل پیشرفت های قابل توجه ایران در زمینه پزشکی، امکان جذب قابل ملاحظه گردشگر سلامت در کشور ما دور از ذهن نیست خاطرنشان ساخت :البته در این مسیر ایران هنوز نسبت به برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه ، هندوستان، تایلند و اردن سهم اندکی دارد و این در حالی است که تعرفه های خدمات درمانی در ایران، کاملا قابل رقابت با کشورهای دیگر می باشد به طور مثال پیوند قرنیه در ایران حدود 1500 دلار و در ترکیه 3500 دلار هزینه دارد.

 ارائه خدمات سرپایی، تشخیصی و پاراکلینیکی چشم پزشکی در کشور منطقه بی نظیر است

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه ترکیه در سال های اخیر صنعت توریسم پزشکی خود را توسعه داده ، به طوري که پذیرش بیماران را از هزار نفر در سال 2009 به 150 هزار نفر در سال 2012 افزایش داده  اذعان داشت :تركيه  در نظر دارد در سال دو هزار و بیست این رقم را به بیش از یک میلیون نفر برساند.

وي تصريح كرد:همچنین در آمد صنعت توریسم پزشکی از 10 میلیارد دلار در سال 2007 به بیش از 100 میلیارد دلار در سال 2012 رسیده   است که سهم عمده ای از این رقم به کشورهای منطقه آسیا اختصاص دارد.

 وي افزود:با  نگاهی گذرا به وضعیت کشورهایی همچون عراق، افغانستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس در می یابیم همه آنها نیاز به دریافت خدمات چشم پزشکی دارند و در عین حال بیشترین قرابت فرهنگی و تاریخی را با ایران داشته و به پزشکان ایرانی نیز اعتماد ویژه دارند اما متاسفانه مسئولان امر  تاکنون نقشه راه و برنامه ریزی مناسبی برای جذب این گروه نداشتند و به همین دلیل، بسیاری از این افراد به جای ایران کشورهایی چون هندوستان، ترکیه و اردن را برای سفر و درمان انتخاب کرده و می کنند .

وي اظهار كرد:اميد است با ایجاد نظام سیاست گذاری متمرکز و هماهنگی های موثر وزارت  بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه و سایر نهادها و دستگاه های ذیربط و خصوصا همکاری بخش خصوصی، در آینده  نه چندان دور گام های موثری در توسعه صنعت توریسم پزشکی کشور برداشته شود.

 به گفته دكتر حيدري مجموعه نور، به سهم خود آمادگی  دارد با حداکثر ظرفیت، در زمینه ارئه انواع خدمات تشخیصی و جراحی های مدرن چشم پزشکی؛ هم سطح با کشورهای پیشرفته و تعرفه های مناسب و رقابتی بیش از پیش تلاش نمایند .

وي در پايان خاطرنشان كرد: در همین راستا امروز شاهد افتتاح رسمی کلینیکی هستیم که بدون اغراق در نوع خود از نظر سطح مرکزی در حداقل 50 نوع خدمت تشخیصی، پاراکلینیکی و درمانی را در فضایی دوست داشتنی با معماری متفاوت به بیماران ارائه می دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.