توافق ضمني در کنگره آمريکا براي استرداد شماري از زندانيان گوانتانامو

کارل لوين سناتور آمريکايي روز دوشنبه از توافق اعضاي کنگره آمريکا براي کاهش محدوديت هاي مربوط به استرداد زندانيان گوانتانامو خبر داد و اعلام کرد در صورت تصويب اين قانون محدوديت ها کاهش مي يابد اما همچنان انتقال اين افراد به آمريکا ممنوع خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ لوين به خبرنگاران گفت: بر اساس اين قانون حدود نيمي از زندانيان گوانتانامو را مي توان به کشورهاي ثالثي که به آن تعلق دارند بازگرداند اما نيم ديگري از آن ها  به علت ممنوعيت انتقال آن ها به آمريکا در زندان گوانتانامو باقي خواهند ماند.

با استرداد دو زنداني گوانتانامو به الجزاير در پنجشنبه گذشته، هم اينک 162 زنداني در گوانتامو به سر مي برند. دولت آمريکا تاکيد دارد 82 تن از اين افراد ديگر خطري براي امنيت ملي آمريکا نيستند و مي توان آن ها را آزاد کرد. 56 تن از اين افراد يمني هستند.

کارل لوين تاکيد کرد رهبران گروه هاي اقليت در کنگره و اکثريت کميسيون هاي ارتش در سنا و مجلس نمايندگان آمريکا در اين مورد توافق کرده اند. وي ابراز اميدواري کرد اين طرح تا پيش از جمعه در مجلس نمايندگان به تصويب برسد و هفته آينده سنا به بررسي آن خواهد پرداخت.

يک سازمان مدافع حقوق بشر در همين راستا از اولين مرحله گره گشايي از موضوع گوانتانامو استقبال و تاکيد کرد اين توافق راه را براي انتقال اين افراد به خارج باز  و تعادلي ميان منافع امنيتي آمريکا و تکاليف قانوني اش ايجاد مي کند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار