کمیسیون اروپا اعلام کرد

کوتاهی اعضای اتحادیه اروپا برای حل معضل "بیکاری" جوانان

کمیسیون اروپا اعلام کرد تنها 9 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا طرح های خود را برای مهار بحران بیکاری جوانان اعلام کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، براساس طرحی که "برنامه تضمین جوانان" نامگذاری شده است، همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید پیش از پایان ماه کنونی میلادی طرح های خود را در این زمینه به کمیسیون اروپا اعلام کنند. 

براساس این طرح افراد 18 تا 24 سال یا باید پیشنهاد شغلی داشته باشند یا اینکه ظرف چهار ماه از بیکار شدن، تحصیلات در مقاطع بالاتر را آغاز کنند.

منابع آگاه با این حال از ناامیدی فزاینده کمیسیون اروپا از اقدام نکردن کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اجرای این طرح خبر داده اند.

این کمیسیون در نشستی که اخیرا با وزرای کار کشورهای عضو این اتحادیه برگزار کرد خواستار اقدام بیشتر کشورهای عضو در این‌باره شد.

بر اساس این گزارش، 14 میلیون تن از جوانان 15 تا 29 ساله در اتحادیه اروپا در حال حاضر بیکارند و این مشکل سالانه 150 میلیارد یورو برای اتحادیه اروپا هزینه ایجاد کرده است.

کم کاری شماری از اعضای اتحادیه اروپا درباره اجرای سیاست حل مشکل بیکاری جوانان به طور مستقیم به رهبران این کشورها که دو هفته دیگر در نشست سران این اتحادیه در بروکسل شرکت می کنند، گزارش خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیکاری ، اروپا ، جوانان ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار