رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران:

افزایش "امید به زندگی" در افرادی که اعتقادات مذهبی بالاتری دارند

دکتر مرندی با بیان اینکه در حال حاضر مسائل اعتقادی ما در بعد پزشکی کم رنگ شده است، گفت: تحقیقات کشورهای غربی نشان داده کسانی که اعتقادات مذهبی بالاتری دارند هفت سال امید به زندگی بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی امروز ۲۰ آذر در همایش سلامت معنوی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده است، گفت: مطالعات متعددی توسط محققین غربی انجام شده که افرادی که از اعتقادات مذهبی بالاتری برخوردارند از سلامت معنوی بیشتری نسبت به دیگر افراد جامعه برخوردارند در واقع اعتقادات مذهبی اثر بسیار خوبی روی کاهش استرس، عزت نفس، سازگاری با اجتماع، رضایت از زندگی کمتر بیمار شدن در کاهش تعداد بستری در بیمارستان را دارند. 

وی ادامه داد: کشور ما با اینکه در بعد پزشکی، گذشته ارزشمندی بر مبنای اعتقادات مذهبی داشته ولی آن را فراموش کرده است و بیشتر علم را از کشورهای غربی یاد گرفته‌ایم و مدل اعتقادی ما در صحنه تفکر و آموزش کمرنگ شده و از بین رفته است و مادی گرایی امروزه وارد بعد پزشکی کشورمان شده است. 

 مرندی عنوان کرد: براساس معارف اسلامی معنویت زیر بنای اعتقادی و پایه سلامت جسم و روح است. 

وی در پایان با بیان اینکه از چهار سال پیش ما به حوزه سلامت معنوی ورود پیدا کرده‌ایم،خاطر نشان کرد: با توجه به نقش ثابت شده سلامت معنوی و نقش خوب آن در سبک زندگی بشر می‌توانیم میزان رفاه اجتماعی را در کشور افزایش دهیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: امید ، زندگی ، اعتقاد ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار