اراک/

استان مرکزی با داشتن ظرفیت‌های بالای صنعتی نباید بیکار داشته باشد

نخستین کارآفرین برتر ایران و قهرمان قهرمانان صنعت ایران گفت: شایسته نیست استان مرکزی با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای صنعتی این میزان افراد بیکار را داشته باشد و دچار خمودگی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، بهروز فروتن در سمینار رمز و رازهای کارآفرینی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، افزود: همه آحاد بشر کارآفرین هستند به شرط اینکه خود را باور داشته باشند.

وی با ارائه تعریفی از کارآفرینی گفت : کارآفرینی به تصویر کشیدن علم و عمل و به مفهوم ساده‌تر مدیریت تولید است، یعنی اگر کسی خلاقیت ذهنی داشته باشد و آن را به مرحله اجرا درآورد کارآفرین است.

بنیانگذار صنایع غذایی بهروز، کارآفرینی را یک امر ذاتی و اکتسابی دانست و افزود : کار حرمت، شرف، ناموس و اخلاق هر فرد و دست خداوند بر روی زمین است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش معادلات اقتصادی به فرزندان را از خانه باید آغاز کرد به خانواده‌ها گفت : نحوه پول در آوردن و اهمیت پول را باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داد و به آنها آموخت که کسب درآمد بر حسب تلاش محقق می‌شود، اگر جوهره کار کردن را به فرزندانمان نشان دهیم دیگر از کار کردن و شکست خوردن نمی‌ترسند.

نخستین کارآفرین برتر ایران و قهرمان قهرمانان صنعت ایران تصریح کرد: پول سرمایه نیست، پول یکی از عوامل سرمایه است و بیشتر پیشکسوتان علم و هنر کارهای بزرگ را در مکان‌های کوچک آغاز کرده‌اند و آنچه سرمایه‌ای مهم محسوب می‌شود اندیشه است.

وی موفقیت‌های خود را ناشی از مشکلات، ستم‌ها و تحریم‌ها عنوان کرد و بیان داشت: مشکلات و تحریم‌ها باعث استحکام هر چه بیشتر من و خلق آثار ذهنی‌ام شد.

فروتن به سختی‌ها و موانع پیش روی موفقیتش اشاره کرد و گفت: برای ایرانی‌ها واژه‌ای به نام شکست وجود ندارد، فکر می‌کنم هر کسی خودش را باور داشته باشد موفق می‌شود. اگر به خودت احترام گذاشتی و برای باورت ایستادگی کردی و در مقابل اشتباهت عذر خواهی کردی خودت را شناخته‌ای. ما باید سعی کنیم نکات منفی و مثبت خودمان را بشناسیم و خودمان را باور داشته باشیم.

قهرمان قهرمانان صنعت ایران گفت : موفقیتم در عرصه کارآفرینی به دلیل رعایت اصولی است که در طول زندگی برای خودم تعریف کرده و آن اصول توکل به خداوند، توجه به انسانیت، معرفت، دوست داشتن، عشق‌ورزی و عدم سوءاستفاده از کلمات است.

نخستین کارآفرین برتر ایران و قهرمان قهرمانان صنعت ایران افزود : عدم باور و اهمیت ندادن به آمار و استفاده نادرست از این علم، کشور را در این بخش ضعیف کرده و موجب شده تا بسیاری از تصمیمات و حرکت‌های اقتصادی به بیراهه رود./س
 
/
برچسب ها: ظرفیت ، صنعت ، بهروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.