راه برون رفت از آسیبهای اجتماعی با محوریت بر سازمانهای مردم نهاد است

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:شهرداری باید در بخش خدمات اجتماعی و رفاهی NGOمحور باشد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،محمد حقانی، عضو و رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با تأکید بر اینکه، اگر مدیریت شهری در فعالیت هایش رویکرد فرهنگی و اجتماعی نداشته باشد، برای اداره شهر با مشکل مواجه خواهد شد گفت: تنها توسعه شبکه های بزرگراهی، صدور مجوز برای ساخت پروژه های چند منظوره با گرایش تجاری و ... نیاز مردم شهر نیست، در کنار این مسائل توجه به رفاه اجتماعی و فرهنگی نیز از خواسته های ساکنین شهر است.

وی که در جمع مدیران سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های مردمی شهرداری تهران سخن می گفت خاطر نشان کرد: سازمان رفاه شهرداری در شرایط فعلی رویکردهایی را در دستور کار خود دارد که در زمان کار بلدیه این محور ها از اصلی ترین مأموریت های مدیریت شهری آن دوران بود به قولی در آن دوران مدیریت یکپارچه شهری وجود داشته است که متأسفانه به مرور زمان چند پاره شد.

حقانی به موازی کاری ها در حوزه اجتماعی شهر و شهرداری اشاره کرد و افزود: اولین گام برای ایجاد مدیریت یکپارچه این است که یکپارچه سازی در بدنه شهرداری اتفاق بیافتد برای نمونه سازمان ها، شرکت ها و معاونت های مختلف شهرداری به مباحث رفاهی، فرهنگی و اجتماعی شهری می پردازند اما در سطح شهر شاهد افزایش معضلات و آسیب هایی در حوزه اجتماعی و فرهنگی هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران علت را در موازی کارهایی پراکنده و جدا از هم دانست و افزود: اگر توان مدیریت، اجرایی و حتی اعتباری این مجموعه ها در یکجا متمرکز شود عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود.

حقانی با اشاره به تجربیات بیش از نیم قرن خود در حوزه خدماتی و رفاهی شهری افزود: شهرداری باید در بخش خدمات اجتماعی و رفاهی NGO محور باشد، مدیریت های اجرایی باید بپذیرند که راه برون رفت از بحران ها و آسیب های اجتماعی اتکاء به مشارکت مردم و تشکل های فعال در این زمینه است.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان که هر چند تمایل بخش خصوصی برای ورود به عرصه آسیب های اجتماعی کم است ولی راه هایی مهم وجود دارد که مشارکت در این بخش را بالا ببریم.

وی تأکید کرد: نمی توانیم مدعی باشیم که شورای شهر و شهرداری موفقی هستیم اما در سطح شهر و در کنارمان شاهد افزایش آسیب های اجتماعی باشیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار