کودکان درد شاد می‌شوند؛

خندیدن به درد. . . . .+تصاویر

بازی با زندگی کودکان عجین شده و همه بچه‌ها دوستش دارند. هر کودک به طریقی برای خود بازی درست می‌کند، بازی‌هایی که کودکیش را در آن بگنجاند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ بچه ها دوست دارند کودکی کنند و همه آرزوهايشان را در بازی‌های کودکانه‌شان جا بدهد. کودکانی هم هستند که کودکی خاصی دارند، بازی‌هایشان هم خاص است، بازی‌های‌شان هم از جنس خودشان است. کودکانی که شاید خیلی بیشتر از بقیه نیاز به بازی داشته باشند تا دردهایشان را تسکین دهند.  
 
بچه‌هایی که بیماری های خاص در رگ و ریشه‌شان خانه کرده .  موسسه  خیریه  "آوای رهایی پرنیان " با همکاری ومساعدت درخور تقدیر مسئولان بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ مشهد مکانی را دربهترین قسمت این بیمارستان انتخاب و آنجا را به نام اتاق بازی کودکان نامگذاری کرده اند .  
 
داخل این اتاق نسبتا بزرگ پر از انواع  اسباب بازی و کتاب و بازی های فکری است  و کودکان بستری دراین مرکز درمانی فوق تخصصی میتوانند در آنجا بازی می‌کنند. شاید همین چند ساعت بشود بهانه‌اي برای فراموش کردن دردهایشان، دردهایی که برایشان خیلی بزرگ است و آنها با جثه‌هایي کوچک تحمل اش می‌کنند.  
 
هر کدام یک جور بیماری دارد و هر کدام دنیایی دارد که نمی‌توان تجسم اش را کرد .کودکان با ماسك‌هاي روي صورتشان و آنژيوكت دست‌هايشان دوان‌دوان به سمت اتاق مي‌آيند و هر کدام وسیله‌ای برمی‌دارد و شروع می‌کند به بازی؛ بازی و فراموش کردن خیلی چیزها. بچه‌ها سر و صدایی ندارند و هیچ مزاحمتی برای بخش ایجاد نمی‌کنند.   
 
كودكان بيمارستان فوق تخصصي دکتر شیخ مشهد ، کودکانی حساس‌اند که نمی‌توانی ذره‌ای به آنها بی‌تفاوت باشی. همه چیز مثل یک فیلم روی خاطراتشان سوار می‌شود و حالاحالاها از بین نمی‌رود. یک فیلم می‌سازند و تو را می‌کنند نقش اولش. کافی ‌است اندکی اشتباه کنی تا فیلمشان را خراب کنی و تا چند روز دنبال این باشند که نقش اول دیگری برای فیلمشان پيدا کنند.  
باید همه حواست را جمع کنی تا نرنجند وگرنه باید یک عمر تلاش کنی تا خودت را ببخشی برای اشتباهی كه فرصتي براي جبرانش نداشته‌اي.  امروز هم مثل روزهای دیگر ساعت بازي تمام شد و باید رفت. آرام‌آرام هر کدام از بچه‌ها به اتاق خودشان می‌روند و درها پشت سرشان بسته می‌شود و لابد از پنجره نگاه می‌کنند که کی دوباره فردا می‌شود .    
 
هر کس می‌رود دنبال زندگیش. هر کس به چیزی فکر می‌کند؛ به اینکه فردا هم همین بچه‌ها اینجا هستند؟ به اینکه فلان بیمار تا کی قرار است در بیمارستان بماند و..... گفتنی است ، مركز پزشكي فوق تخصصي كودكان دکتر شیخ در مشهد ،پیشرفته ترین مركز درمانی درشرق كشور است که مشغول ارايه خدمات تخصصي و فوق تخصصي به كودكان و نوزادان مي باشد.

اين مركز امروزه با امكانات و تجهيزات روز ، دنیا وهمچنین پزشكان ، متخصصان و فوق تخصصان زبده ، وبخشهاي تخصصي و فوق تخصصي و امكانات كلينيكي و پاراكلينيكي بطور شبانه روزي مشغول خدمت رسانی به زائرین ومجاورین امام رضا(ع) است.









ادامه تصویر را اینجا ببینید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۱۲:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام . من گروه آوای رهایی پرنیان رو از نزدیک دیدم و در جریان فعالیت هاشون هستم . واقعا گروهی هستن که از دل و جون برای بچه ها مایه میزارن . دست همشون درد نکنه ....
آخرین اخبار