قم/

ایران به پیمان شکنان توافق ژنو پاسخ هوشمندانه می‌دهد/ اقتصاد و سیاست باید با رویکرد فرهنگی باشد

امام جمعه قم گفت: مستکبران بدانند که اگر خلاف آنچه که در توافق ژنو آمده اقدامی انجام دهند و عهد و پیمان خود را بشکنند با جوابی قدرتمندانه و هوشمندانه از سوی ایران روبرو خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به در پیش بودن روز ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت آیت الله مفتح گفت: این شخصیت در سال ۵۸ توسط منافقان به شهادت رسید که سالروز شهادت ایشان در تقویم به نام روز وحدت و حوزه نامگذاری شده است.

وی آیت الله مفتح را مرد میدان علم و جهاد معرفی کرد و افزود: شهید مفتح در حوزه و دانشگاه توانسته بود به مدارج عالی علمی دست یابد و همراه در راستای روشنگری جامعه از ظلم و ستم طاغوت تلاش می‌کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: شهید مفتح چهره روشنگری در عصر طاغوت بود که به استانهای مختلف و به خصوص استانهای جنوبی مسافرت می‌کرد و ساواک از دست ایشان با مشکل جدی روبه روی شده بود و عکس وی را در مراکز عمومی زده بودند تا بتوانند او را دستگیر کنند.

وی افزود: شهید مفتح، بار‌ها به زندان افتاد و آزاد شد و دو نماز عید فطر به امامت ایشان در تهران اقامه شد که عظمت آن در سراسر کشور پیچید.

شهید مفتح از بزرگ‌ترین منادیان وحدت حوزه و دانشگاه بود

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز شهید مفتح، دلسوزی برای ایجاد وحدت در بین حوزه و دانشگاه بود و این شهید از بزرگ‌ترین منادیان وحدت حوزه و دانشگاه و چهره ارزشمندی بود.

وی عنوان کرد: حوزه و دانشکاه دو بال برای رساندن جامعه اسلامی به تمدن اسلامی است که رهبری نیز بار‌ها به این موضوع اشاره کردند که راه رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند وحدت و دانشگاه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: دشمنان از سالهای دور دانشگاه را در برابر دین قرار داده بودند که یکی از راه‌های مهم برای وحدت بین حوزه و دانشگاه، حوزه علوم انسانی است که اساتید دانشگاه و متفکران حوزه باید در این رابطه بیندیشند.

وی تاکید کرد: معتقدیم اگر علوم انسانی ما اسلامی شود مدلی برای کشورهای مسلمان به وجود خواهد آمد که در سالهای اخیر شاهد وحدت بیشتر بین حوزه و دانشگاه هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: دل استاد حوزوی و دانشگاهی برای هم می‌تپد و آن‌ها دوش به دوش هم برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند.

اقتصاد مقاومتی و سیاست ما باید با رویکرد فرهنگی باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه به دیدار اعضای شورای انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که به نوعی تاریخی بود به نکات مهمی اشاره کردند که اعضای این شورا که از فرهیختگان کشور هستند باید این دغدغه‌های رهبری را توجه کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: "فرهنگ حاشیه‌ای در ذیل اقتصاد و سیاست نیست بلکه روح جامعه است"، افزود: عده‌ای در بیان مسائل مختلف به فرهنگ اشاره نمی‌کنند و آن را به حاشیه می‌رانند اما ما معتقدیم اقتصاد مقاومتی و سیاست ما باید با رویکرد فرهنگی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تاکید کرد: تصور اینکه فرهنگ خود به خود پیش می‌رود و مسئولان نباید کاری به هدایتگری آن داشته باشند نگاه درستی نیست و مسئولان باید به فرهنگ توجه جدی کنند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران اظهار داشت: این سخنان بی‌پایه و بدون منطق در شبکه‌های جهانی پخش شده است که می‌گویند ما بدانبال آن هستیم تا پیچ و مهره‌های دستگاه‌های غنی سازی ایران را جمع کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری، ادامه داد: این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که هنوز مرکب توافقنامه ژنو خشک نشده و ما نیز به آنان می‌گوییم شما کور خوانده‌اید.

شکستن پیمان توافق ژنو جوابی قدرتمندانه از سوی ایران به دنبال دارد

وی تصریح کرد: مستکبران باید بدانند که اگر خلاف آنچه که در توافق ژنو آمده است اقدامی انجام دهند و عهد و پیمان خود را بشکنند جوابی قدرتمندانه و هوشمندانه از سوی ایران روبه رو خواهند شد.

امام جمعه قم، با بیان اینکه ملت ایران در طول ۳۵ سال با فشار‌ها و تحریم‌هایی زیادی مواجه بوده و جنگ تحمیلی را نیز تحمل کرده است اما زیر بار حرف زور و ستم نمی‌رود، افزود: ما در همه برهه‌ها حتی در اوج مشکلات و سختی‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و آماده برای نبرد هستیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: نقص مفاد توافق‌نامه ژنو موجب می‌شود ایران نیز به جای نخست بازگردد و ملت ایران نیز حرکت جهادی خود را با قوت بیشتر ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا در خصوص شخصیت این رهبر جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی، گفت: این مبارز در طول ۲۷ سال در برابر انواع ستم‌ها و مشکلات مقاومت و ایستادگی کرد و خم به ابرو نیاورد.

آیت الله حسینی بوشهری با ابراز تاسف ملت ایران از درگذشت ماندلا، افزود: در مراسم خاکسپاری ماندلا تعدادی از سران کشورهای مستکبر نیز حضور داشتند و این در حالی است سازمان‌های اطلاعاتی غربی نام این مبارز را در رده تروریست‌ها قرار داده بودند که این امر چهره واقعی آمریکا و غربی‌ها را نشان می‌دهد و این دلسوزی امروز آنها از درگذشت ماندلا نیز دروغی بیش نیست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.