معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری :

"کار آفرینی" یک قابلیت ذاتی و مورثی نیست

"کار آفرینی" یک قابلیت ذاتی و مورثی نیست بلکه اکتسابی و قابل پرورش است .

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات فناوری در مراسم افتتاحیه ی چهاردهمین نمایشگاه بزرگ دست آورد های پژوهش و فناوری طی سخنرانی گفت: هفته ی پژوهش و فناوری فرصت مناسب برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور تا کلیه ی ذی نفعان ضمن اطلاع از روند وضعیت موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی و اقدامات و راه‌کاری های مناسب‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: ساختار اقتصادی دنیای امروز با گذشته به طور اساسی تفاوت دارد و زیر ساخت‌های سخت افزاری و دارایی های مشهودی که تا دیروز در یک بنگاه اقتصادی نقش تعیین کننده داشتند، جای خود را به نو آوری، ابداع ، خلق محصولات جدید و دارایی های نرم افزاری دادند. احمدی تصریح کرد: در دنیای امروز رابطه ی سرمایه گذاری در امر تحقیقات و تولید علم با توان اقتصادی و سیاسی کشور ها یک رابطه ی مستقیم است و به کار گیری و مدیریت صحیح دانش در هر جامعه‌ای زیر بنای رشد نوآوری و شکوفایی خلاقیت‌هاست.

 وی در ادامه به بحث کار آفرینی دانش بنیان اشاره کرد و گفت: کار آفرینی دانش بنیان علم و هنر شناسایی و بهره برداری از فرصت ها برای ایجاد و توسعه ی کسب و کار های جدید و به معنی فعالیتی خلاق برای کسب ارزش افزوده است و کار آفرینی یک قابلیت ذاتی مورثی نیست، بلکه اکتسابی و قابل پرورش است.

 وی تصریح کرد: در شرایط حاضر و بر اساس قوانین موجود وزارت علوم و تحقیقات فناوری به عنوان پایگاه اصلی تولید و اشائه ی دانش و فناوری از اهمیت ویژه‌ای در روند توسعه و پیشرفت فعالیت های فن آفرینی در کشور برخوردار است. به همین سبب این وزارت خانه توجه خاصی به امر تجاری سازی تحقیقات دارد.

 وی اظهار داشت: انتظار می‌رود این برهه از زمان دانشگاه‌ها با کمک مراکز تحقیقاتی و فناوری و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری با رویکردی خلاقانه و مدبرانه دانش آموختگان دانشگاهی را با مجهز کردن به توان کار آفرینی تحویل جامعه دهد تا آن‌ها بتوانند به جای پشت میز نشینی و استخدام شدن توسط دیگران با بهره گیری از فرصت ها و فعالیت های کار آفرینانه ی خود بهره‌مند شود.

 وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه هفته ی پژوهش و فناوری امسال در فضایی بالغ بر 12 هزار متر مربع فضای فیزیکی و بیش از هفت هزار متر مربع فضای غرفه ها در 3 بخش دست آورد‌های پژوهشی دانشگاه ها و پژوهشگاه‌‍ و موسسات آموزش عالی و بخش فن بازار ملی جمهوری اسلامی ایران و در بخش سوم نیز دست آوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه های اجرایی از جمله اطلاعات محتوایی این نمایشگاه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار