تلاش شورشيان سوريه برای ایجاد اخلال در مذاکرات "ژنو-2"

کارشناس دفاعي در گفتگو با شبکه تلويزيوني انگليسي زبان روسيه تأکيد کرد، شورشيان سوريه که از پيشرفت نظامي در برابر نيروهاي دولتي اين کشور عاجز شده اند، اکنون تلاش دارند با آدم ربايي و ساير جنايات تروريستي، در مذاکرات آتي ژنو-2 ايجاد اخلال کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، معين رئوف، مشاور امور دفاعي، در گفتگوي اختصاصي با مجري اين شبکه گفت، آدم ربايي و جنايات تروريستي در حقيقت تدابير مذبوحانه و بسيار نوميدانه از سوي شورشيان (تروريست‌هاي تکفيري) در سوريه است. آنان قصد دارند در مذاکرات ژنو-2 که قرار است در 22 ژانويه‌ي سال آتي ميلادي برگزار شود، اخلال کنند. آنان در عمليات نظامي خود عليه دولت بشار اسد، رييس جمهور سوريه، پيشرفتي به دست نياورده و نتوانسته‌اند به هدف اصلي خود که سرنگوني دولت اسد بوده است، دست پيدا کنند. 

رئوف افزود، شورشيان همچنين اميدوار بودند در گزارش سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در سوريه، دولت اسد محکوم شود. اين در حالي است که در اين گزارش صرفاً تأييد شده که از اين نوع سلاح ها در حومه دمشق و چند جاي ديگر در سوريه استفاده شده است، اما اين گزارش، هيچکس را مشخصاً مقصر يا عامل استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در سوريه معرفي نکرده است. 

از اينرو، آنچه شورشيان اميدوار آن بودند، يعني افزايش فشارهاي مضاعف بين‌المللي بر دولت بشار اسد، به عنوان عامل استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در سوريه نيز رخ نداده است، زيرا سند و مدرکي که نشان دهد قطعاً نيروهاي سوري از اين نوع سلاح‌ها استفاده کرده‌اند، به دست نيامده است. 

معين رئوف سپس ضمن انتقاد به کشورهاي غربي گفت، سياستمداران يهودي و مسيحي در اروپا در رابطه با حفاظت از جان شهروندان سوري صرفاً به لفاظي و اظهارات پوچ مي‌پردازند. وي تأکيد کرد، بايد مد نظر داشت که هرگونه کمک به شورشيان مسلح، «کمک کشنده» به حساب مي‌آيد و از اينرو، ادعاي ارسال کمک‌هاي غيرکشنده به شورشيان سوريه از سوي آمريکا و برخي از کشورهاي اتحاديه اروپا، صرفاً ادعايي بي‌اساس و بي‌معني است. اين کارشناس امور دفاعي در خاتمه تأکيد کرد، تمامي تلاش‌هاي بين‌المللي (براي سرنگوني دولت سوريه) به تمام معناي کلمه، پوچ و بيهوده است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: تلاش ، شورشی ، ژنو ، هسته ای ، سوریه ، اخلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار