ملاقات مک‌کين با رهبران مخالفان اوکرايني در کيف

«سناتور جان مک کين» پيش از برگزاري تجمع گسترده هواداران مخالفان اوکرايني در کيف، با رهبران مخالفان از جمله «ويتالي کليتسچکو»، قهرمان سابق رقابت هاي سنگين وزن مشت زني اين کشور ملاقات کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه، مک کين علاوه بر کليستچکو رهبر حزب «يودار»  UDAR ، با ديگر رهبران مخالفان از جمله  «اولگ تياگنيبوک» رهبر ملي گرا و همچنين «آرسني ياسنيوک » رهبر حزب وابسته به «يوليا تيموشنکو » نخست وزير پيشين اوکراين که اکنون در زندان بسر مي برد، ملاقات کرد.

اين سناتور جمهوريخواه که در رقابت هاي رياست جمهوري 2008 امريکا مغلوب باراک اوباما شد در يادداشتي در صفحه توئيتر خود نوشت ضيافت شام و گفتگوهاي خوبي با آنها داشتيم.

حزب وابسته به تيموشنکو تلويحا در بيانيه اي اعلام کرد مک کين در تجمع بزرگ مخالفان که يکشنبه در کيف برگزار مي شود سخنراني خواهد کرد.

در متن اين بيانيه عنوان شده است اجتماع بزرگ مخالفان در کيف ميزبان ميهمانان خارجي به ويژه سناتورهاي امريکايي خواهد بود.

سناتور دمکرات «کريس مورفي» که رياست کميته فرعي اروپا را در سناي امريکا برعهده دارد از جمله همراهان مک کين در سفر به اوکراين است.

مک در سفرش به اوکراين از ميدان استقلال در مرکز کيف که هواداران مخالفان در آن جا اردو زده و موانعي ايجاد کرده اند،  بازديد کرد.

سناتور مک کين دولت اوکراين را به علت نحوه برخورد با اعتراضات عليه اقدام «ويکتور يانوکوويچ» رئيس جمهور که پيمان بزرگ تجاري با اتحاديه اروپا را به سبب مناسبات نزديک تر با روسيه ناديده گرفته است، به شدت محکوم کرد.

وي از مقامات و مسئولان اوکرايني که چهارشنبه براي متفرق کردن تجمع معترضان در ميدان استقلال کيف به پليس ضد شورش متوسل شده بودند، انتقاد کرد.

مک کين طي اظهاراتي ، متوسل شدن مسئولان اوکرايني را به زور و خشونت، اقدامي مخوف توصيف کرد.

امريکا با اعلام همبستگي با مخالفان اوکرايني به صراحت از آنان حمايت کرده و پس از يورش ناموفق پليس اوکراين به تجمع معترضان در روز چهارشنبه ، اين کشور را به اعمال تحريم ها تهديد کرده است.

سرگئي لاورف وزير امور خارجه روسيه شنبه دولت هاي غربي را به دخالت در بحران اوکراين متهم کرد و افزود آنها «حس واقع گرايي خود را در قبال بحران اين کشور از دست مي دهند و براي جدا کردن پيوند اوکراين با روسيه ، به تهديد و باج خواهي متوسل مي شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار