کتابشناسی حسینی؛

«خورشید از پشت‏ خیزران»؛ مرثیه‌ای از احمد عزیزی

این اثر مجموعه مراثی و روایت ادبی واقعه کربلا است. این مجموعه با یک نثر ادبی و 27 قطعه شعر مذهبی با عناوینی از جمله یادگار حیدر، لاله داغ، سلطان عشق، شعله در دامان، جان عشاق و ... بخش­های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ احمد عزیزی نامی آشنا در عرصۀ شعر و ادب این سرزمین است و مثنوی هایش که به سبک مولانا سروده شده است طرفداران زیادی دارد.

خورشید از پشت‏ خیزران، مجموعه مراثی است که به واقعه کربلا اختصاص دارد.
در بخش آغازین کتاب با نام «سوره یحیا» ، شکوه‏ های حسین بن علی(ع) از امتی ناسپاس با نثری زیبا به رشته تحریر درآمده:
به خدا سوگند هیچ‏کس از من به حق نزدیک‏تر نیست و اندرزدهندگان در این باره یاوه ‏گویانند و من یحیای ثانی و تعمید دهنده انسانها در غسل اشک هستم و در روز جزا هر کس که برای من قطره ‏ای اشک فرو ریخته باشد، برابر با خون شهیدی است و این را مادرم به من گفت که پرهیزگارترین زنان عالم بود...
اشعاری با عنوان «زر سرخ‏»، «سلطان عشق‏»، «هوای بیدلان‏»، «خون حنا»، «موج خون‏»، «شاه مهرخان‏»، «یادگار حیدر» و ... بخشهای دیگر کتاب را تشکیل می ‏دهند.
قطعاتی با عنوان «در ناحیه نوحه‏» 1 و 2 و 3 نیز نوحه‏ هایی هستند در دستگاه ‏های ماهور، سه‏ گاه و شور که تازگی خاصی به این مجموعه شعری بخشیده است.
چاپ دوم این اثر در 80 صفحه، در یک هزار نسخه و با قیمت 28000 ریال توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به شعر آئینی قرار گرفته است.
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار