مداخله بهنگام كليد طلايي درمان "كم شنوايي"/ آگاهي عمومي پزشكان كافي نيست

مداخله به هنگام كليد طلايي درمان "كم شنوايي" نوزادان كشورمان محسوب مي‌شود و آگاهي عمومي پزشكان عمومي در اين زمينه كافي نيست.

گيتا موللي عضو هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: غربالگري شنوايي در نوزادان امري مهم است و غربالگري مدرن با حضور كارشناس شنوايي شناسي با توجه به جمعيت كشور نيازمند ملاحظات از سوي متوليان عرصه بهداشت و درمان كشور است.

دانش آموخته مقطع دكتري روانشناسي كودكان استثنايي در ادامه تصريح كرد: آگاهي عمومي پزشكان به خصوص پزشك كودكان كافي نيست و زنگ خطر كم شنوايي نوزادان را به موقع به صدا در نمي‌آورند و والدين را نيز آگاه نمي‌كنند و اين در صورتي است كه براي درمان "كم شنوايي" يك روزهم مهم است و عوارض اين ناآگاهي جبران ناپذير است.

*بهره‌گيري از كلينيك‌هاي توانبخشي را جدي بگيريم

گيتا موللي سرپرست كلينيك توانبخشي شنوايي فرانك كه ويژه كودكان و نوزادان كم شنوا است خاطرنشان كرد: كلينيك‌هاي توانبخشي با حضور كارشناس از توانايي و ظرفيت خانوارها در برقراري ارتباط موثر با كودك كم شنوا بهره مي‌گيرد و با مباني علمي و توانبخشي به پذيرش والدين مبني بر حضور موثر كودك در جامعه كمك مي‌كند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار