لباس ورزشی هوشمند به بازار می آید؛

تمرینات ورزشی به سبک دیجیتال + عکس

مخترعان این لباس قصد داشتند با این اختراع کاری کنند که به مربی نیاز نباشد؛ به همین دلیل از دستگاهی به نام EMG کمک گرفتند که می‌تواند حرکات ماهیچه‌ها را رصد کند و نتیجه را به صورت الکترونیکی نمایش دهد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ورزش‌ یکی از فعالیت‌هایی است که خوره‌های رایانه و فناوری میانه نسبتا خوبی با آن ندارند. برای رفع این مشکل دو نفر از مهندسان برق یکی از دانشگاه‌های کانادا لباسی با نام Athos اختراع کرده‌اند که به سبک دیجیتال به این نوع افراد تمرین می‌دهد.

مربی‌های ورزشی برای تجویز یک تمرین صحیح و موثر به ورزشکار، خود نحوه تمرین وی را زیر نظر می‌گیرند. از روی همین مشاهده مربی اطلاعاتی به دست می‌آورد و به کمک این اطلاعات می‌تواند تمرین‌های کارآمد و موثری برای فرد پیش‌بینی کند.

مخترعان این لباس قصد داشتند با این اختراع کاری کنند که به مربی نیاز نباشد؛ به همین دلیل برای جایگزینی از دستگاهی به نام EMG کمک گرفتند که می‌تواند حرکات ماهیچه‌ها را رصد کند و نتیجه را به صورت الکترونیکی نمایش دهد. معمولا دکترها، متخصصان و ورزشکاران حرفه‌ای از EMG استفاده می‌کنند. لباس اختراع شده این دو مخترع از دو قسمت تشکیل شده است؛ یک بلوز آستین بلند و شلوارتنگ. بلوز و شلوار با چسبیدن به بدن مجموعا در 22 نقطه فعالیت ماهیچه‌ها را زیر نظر می‌گیرد و داده‌های گردآوری شده را به یک ماژول با نام Core می‌فرستد که می‌توان آن را روی لباس نصب کرد. ماژول با پردازش اطلاعات آنها را به صورت بی‌سیم به تلفن هوشمند و برنامک خود ارسال می‌کند تا اقدام‌های لازم صورت پذیرد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، کاربر می‌تواند مشاهده کند حین تمرین از چه ماهیچه‌ها و با چه شدتی کار می‌کشد، ضمن این‌که ضربان قلب و شمارش نفس‌هایش نیز در دسترس است.برنامک همراه لباس قادر است فرد ورزشکار را در نحوه درست انجام حرکت یاری کند؛ برای مثال این برنامک می‌تواند به فرد هشدار دهد وی با بلند‌کردن وزنه در حال تقویت بازویش است یا ماهیچه‌های کمر. همچنین پس از اندکی تمرین با این لباس می‌توان متوجه شد به چه نوع حرکاتی بیشتر نیاز است تا هدف مورد نظر حاصل شود. هم‌اکنون مخترعان این لباس به کمک تیم شان در حال کار روی سنسورهای پوشیدنی هستند که بدون مشکل درون لباس قرار بگیرند و بتوان بدون نگرانی از خراب شدن لباس را شست. قرار است این لباس با قیمت 199 دلار تا تابستان سال آینده میلادی عرضه شود.


دریچه فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

          



امتياز تحريريه دريچه فناوري اطلاعات:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار