رحمت امینی تاکید کرد

تاثیر بیشتر بر مخاطب با اجتناب از ارائه پیام مستقیم و شعارگونه در آثار نمایشی

رحمت امینی گفت: اگر نمایش های ویژه ایام خاص، از پوسته پیام مستقیم و شکل شعاری خارج شود تاثیر بیشتری را بر روی تماشاگر خواهد داشت.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، رحمت امینی  درخصوص اجرای آثار مناسبتی در سالن های نمایشی حرفه ای گفت: اینکه یک نمایش در مناسبت خاصی به درستی اجرا شود موضوعی مهم است بنابراین مناسبتی بودن کارها مشکل نیست بلکه سفارشی بودن آن ها مسئله است.

وی که علاوه بر کارگردانی و تدریس به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز فعالیت دارد، تشریح کرد: مدیر تماشاخانه حرفه ای یکی از وظایفش برنامه ریزی برای سالن های نمایشی است. به تبع همواره پیشنهاداتی برای اجراها به مدیر تماشاخانه ها ارائه می شود که داستان ها و شخصیت های برخی از آنان ویژه ایام خاصی از سال است و اگر بخواهیم اینگونه نگاه کنیم باید در طول سال کارهای مناسبتی داشته باشیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری  تاکید کرد: البته نباید فکر شود که برخی از کارها تنها باید در ایام خاصی روی صحنه رود بلکه بهتر است در بین آثار با موضوعات مختلف به اجرا در آید.
امینی افزود: مدیران سالن های حرفه ای می توانند از میان کارهای هنرمندان نمایش های متناسب با مناسبتها را انتخاب کنند.

وی همچنین درباره شکل سفارشی برخی از آثار نمایشی مناسبتی اذعان کرد: یک درام نویس باید برای خلق اثرش به نتیجه رسیده باشد که درباره ائمه اطهار متن بنویسد. فضای تئاتری کشور باید به قدری فعال باشد که نمایشنامه نویس پیش از اینکه به او پیشنهاد دهند که اثری ویژه یک سالن نمایشی خلق کند،متنی را نوشته باشد.

امینی در پایان تاکید کرد: کارگردانان باید برای جذب تماشاگر به سمت بداعت و ایجاد جذابیت های اجرایی روند. کیفیت اجرا و متن نیز باید به گونه ای باشد که از متون معمولی و یا موضوعات مختلف از سطح کیفی بالاتری برخوردار باشد.

گفتنی است، در همین راستا نمایش "شمشیر و آفتاب" به کارگردانی محمد رضا مداحیان از 18 آذر (6صفر) در سالن استاد ناظر زاده کرمانی به اجرا در آمده و تا 12 دی (پایان صفر) همه روزه روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار