مدیر بهره‌برداری مراکز معاینه فنی:

71 درصد از خودروهای مراجعه کننده بار اول برچسب معاینه فنی می‌گیرند

شرایط برای مالکان خودروها سخت گرفته نشده و 71 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند بار اول موفق به کسب برچسب معاینه فنی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طاهریان، در نشست خبری صبح امروز که در مرکز معاینه فنی برگزار شد، اظهار داشت: در هر زمانی که مراجعه به مراکز معاینه فنی بیشتر بوده، در آن بازه زمانی از هوای پاک بیشتری برخوردار بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه از هر 100هزار نفر جمعیت کشور، 34.1 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند، افزود: این میزان در کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای اطراف بسیار کمتر از این میزان است، اما با این حال معاینه فنی در آن کشورها به صورت هر ساله و یا دو سال یکبار انجام می‌شود، حال آنکه در کشور ما خودروها تا پنج سال معاف از انجام معاینه فنی هستند.
 
طاهریان، با اشاره به اینکه بسیاری از تصادفات در کشور بر اثر نقص فنی اتفاق می‌‌افتد، یادآور شد: در  سال 91، 17 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کردند دارای نقص ایمنی ظاهری بودند، هشت درصد دارای انحراف محور و پنج درصد نیز از ترمز مردود شدند.
 
وی با تأکید بر اینکه 15 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند، مبدل کاتالیست خودروی خود را برداشتند، اضافه کرد: قیمت این مبدل‌ها بین 600هزار تومان تا 2 میلیون تومان است و قطعه‌ای گران قیمت محسوب می‌شود.
 
گفتنی است؛ از خودروهای دولتی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند 20 درصد مردود شدند.
انتهای پیام/
برچسب ها: مراکز ، معاینه فنی ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار