حجت‌الاسلام ذوالنور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سخنان "حجاریان" یک "کلام از مادر عروس" است/ قانون‌اساسی از مترقی‌ترین قوانین دنیا است

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به سخنان حجاریان، گفت: این سخنان از جنس "یک کلام از مادر عروس است"، که خیلی نمی‌توان به آن توجه کرد.

"حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به سخنان "سعید حجاریان" مبنی بر تغییر قانون اساسی و همه پرسی دوباره از سوی مردم، اظهار داشت: این سخنان از جنس "یک کلام از مادر عروس است" که خیلی نمی‌توان به صحبت‌های مادر عروس توجه کرد، لذا این صحبت‌ها مبنای مشخصی ندارد.   
 
وی با بیان اینکه قانون اساسی کشورمان از مترقی‌ترین قوانین دنیا محسوب می‌شود، ادامه داد: اگر قانون اساسی مانند قوانین عمومی هر روز بخواهد تغییر یافته و عوض شود، دیگر نمی‌توان نام قانون اساسی را بر روی آن نهاد.   
 
حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه این اظهارنظر‌ها در حد تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی و ایجاد شبهه است، تصریح کرد: این اشخاص به دنبال فضاسازی در جامعه هستند که بازتاب مسائل سیاسی را بالابرده و قدری از ناکامی‌ها، ناتوانایی‌ها و کم‌کاری‌های سیاسی را از چشم مردم دور کنند.   
 
این کار‌شناس سیاسی انگیزه این صحبت‌ها را انحراف افکار عمومی دانست و افزود: "سعید حجاریان" در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه این صحبت را انجام داده که خود همین موقعیت حساسی است، چراکه می‌خواهند تب و تاب وحدت حوزه و دانشگاه که تقویت نظام اسلامی و پایه‌های انقلاب را منجر می‌شود، از میان بردارند.   
 
جانشین نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه از دوران اصلاحات بحث تغییر قانون اساسی همواره مورد تاکید بوده است، اضافه کرد: در آن زمان هم آن‌ها توان تغییر نداشتند و چنین بحثی را مطرح می‌کردند، اتفاقا قوت انقلاب، نظام و وجه پشتیبانی مردم از آن‌ها متوجه اصولی است که این‌ها دم از تغییر آن می‌زنند.   
 
این کار‌شناس سیاسی اظهار داشت: این اشخاص تغییر حاکمیت دینی و تبدیل آن به یک نظام سکولاریسمی مانند سایر نظام‌های لیبرال دمکراسی غرب را تعقیب کرده و چون با فطرت و خوی انقلابی مردم ما سازگاری ندارد، راه به جایی نمی‌برد.   
 
حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: «وصف العیش نصف العیش» به هرحال این‌ها می‌خواهند با یاد چنین چیزهایی دلخوش باشند که اشکالی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار