در سمینار یک روزه مطالعات بالینی و ایمنی دارو؛

برسی ساختارهای لازم برای پایش "عوارض جانبی دارو"

این سمینار به منظور بررسی اثرات دارو‌ها و شیوه‌های درمانی جدید بر روی جمعیت‌های انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر فرهاد حاتمی سعدآبادی دبیر اجرایی این سمینار با بیان اینکه این سمینار با هدف ارتقای دانش و تبادل تجربه در حوزه مطالعات کار آزمایی بالینی متناسب با استاندارد‌های بین المللی برگزار می‌شود، گفت: اصول و ساختارهای لازم برای پایش عوارض جانبی دارو جایگاه هر یک از موارد دارویی در حوزه تولید ثبت توزیع و تجویز دارو از جمله محورهای مورد بررسی هستند. 

وی با اشاره به اینکه کارآزمایی بالینی یکی از انواع مطالعات پزشکی است که به منظور بررسی اثرات دارو‌ها و شیوه‌های درمانی جدید بر روی جمعیت‌های انسانی انجام می‌شود، اظهار کرد: صدور مجوز تولید یا واردات اقلام دارویی توسط سازمان غذا و دارو منوط به انجام کارآزمایی‌های بالینی است. 

حاتمی یاد آور شد: زمانی که اطلاعات کافی از کیفیت فرآورده و ایمنی غیر بالینی یک فرآورده دارویی جمع آوری شده باشد و تاییدیه مقالات بهداشتی یا کمیته اخلاق پژوهشی در کشور کسر شده باشد کارآزمایی بالینی بر روی بیماران انجام می‌شود. 

دبیر اجرایی این سمینار با اشاره به اینکه در این سیمنار متخصصانی از کشورهای سوئیس، آلمان مصر و جمعی از متخصصان ایرانی حضور دارند، خاطر نشان کرد: گواهی شرکت در سمینار به طور مشترک توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت دارویی مرک به زبان انگلیسی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار