مشهد/

برپایی نمایشگاه آثار فیض کاشانی در کتابخانه آستان قدس رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: دست‌نویس‌های کهن و کتاب‌های چاپ سنگی از آثار ملامحسن فیض کاشانی در قالب نمایشگاهی در کتابخانه حرم رضوی برپا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد هادی زاهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه که به مناسبت هفته‌ پژوهش برگزار شده است، آثار ارزشمند ملامحسن فیض کاشانی به صورت دست‌نویس، چاپ سنگی و چاپی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: عین‌الیقین، رساله‌‌ای در نماز جمعه، قرة‌العیون فی اعزالفنون، کلمات طریفه، رساله‌ فی تحقیق معنی الایمان و الکفر، تحفة السنیة فی شرح النخبة المحسنیة و اصول الاصلیه، عناوین برخی از دست‌نویس‌هایی است که از آثار این دانشمند شیعی در گنجینه‌ مخطوطات کتابخانه‌ مرکزی آستان قدس رضوی نگه‌داری و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیان کرد: کتابخانه‌ مرکزی آستان قدس رضوی گنجینه‌ بی‌همتایی از آثار دانشمندان بزرگ اسلامی در اختیار دارد که به مناسبت‌های گوناگون در قالب نمایشگاه‌های علمی و فرهنگی در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: دیوان اشعار ملامحسن فیض کاشانی، جامع المقدمات، رسائل شامل منهاج النجاة، قرة العیون، مرآت الآخرة، خلاصة الاذکار، بشارة الشیعه، ضیاء القلب و انصاف، عناوین برخی از آثار فیض کاشانی است که در سال‌های نه چندان دور به صورت چاپ سنگی منتشر شده و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

زاهدی عنوان کرد: این نمایشگاه از 27 تا 30 آذرماه، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.


برچسب ها: کتاب ، کاشانی ، زاهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.