زمينه سازي عربستان براي تهاجم اسرائيل به لبنان

هدف از تلاشهای عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای از بین بردن ثبات در لبنان ، زمینه سازی برای تهاجم رژیم صهیونیستی به حزب الله لبنان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین جمعه با اعلام این خبر افزود: عملیات و حملات تروریستی اخیر در لبنان از جمله حمله به سربازان ارتش و مواضع آن و تلاش برای تعرض به مقاومت در این کشور و سرازیر شدن خودروهای بمب گذاری شده و هسته های انتحاری به لبنان پرسشهای متعددی را مطرح کرده است. مهم ترین این پرسشها عبارتند از : انگیزه ها و اهداف چیست ؟ و کدامین طرفها در تروریسم خونین دست دارند؟

پیش از عملیات تروریستی یک گروه تروریستی به سرکردگی شخصی به نام احمد الاسیر به ارتش لبنان حمله کرد. تروریستها در شهر صیدا که ویژگی ها و تاریخ خاص خود را دارد و دروازه مقاومت محسوب می شود دست به عملیات زده اند. برخی از کشورهای عرب خلیج فارس از احمد الاسیر حمایت می کنند و وی بین کشورها در تردد بود تا اینکه در نهایت در عربستان مستقر شد و سعد حریری وی را مجبور کرد در ریاض اقامت کند.

تروریسمی که در لبنان رخ می دهد و برخی معتقدند افزایش نیز خواهد یافت ، بی ارتباط به رویدادهای سوریه نیست و عملیاتی شدن یک طرح بررسی شده است که از مدتها پیش تهیه شده است. هدف این طرح نیز یافتن راههایی برای حمله به حزب الله و ترسیم یک لبنان جدید با معیارهای آمریکایی و صهیونیستی است تا مزدوران آمریکا و اسرائیل بر آن حکومت کنند.

برخی منابع آگاه گفتند نشانه‌های زیادی وجود دارد که عربستان در این طرحهای تروریستی در لبنان و فتنه افکنی طائفه ای در این کشور دست دارد. فتنه افکنی در لبنان یکی از اهداف سیاسی عربستان است که با هدف اسرائیل نیز همسویی دارد زیرا تروریسم مورد حمایت عربستان در سوریه با حملات کوبنده ارتش سوریه روبرو شده است به همین سبب ریاض به سمت لبنان متوجه شده است تا در پاسخ به شکست خود در سوریه ، لبنان را بی ثبات کند و به تعبیر سعودیها به دخالت حزب الله در بحران سوریه پاسخ دهد. گویا همه کشورها و جریانها از جمله عربستان و وهابی های تکفیری حق دخالت در سوریه را دارند اما حزب الله چنین حقی ندارد.

عربستان به خودش اجازه داده است در امور سوریه دخالت کند اما دخالت حزب الله را در سوریه حرام می داند در صورتیکه حزب الله از ملت سوریه علیه تروریستها حمایت می کند اما ریاض از باندهای تروریستی برای نابود کردن سوریه حمایت می کند.

مأموریت عربستان در این طرح آماده کردن زمینه در لبنان برای حمله وحشیانه اسرائیل به حزب الله و ملت لبنان است. نظام عربستان خود را در خدمت تل آویو قرار داده است زیرا اهداف ، منافع ، اقدامات و تمایلات تل آویو و ریاض بایکدیگر مغایرتی ندارد و همکاریهای امنیتی دو طرف بیشتر از چیزی است که تصور می شود.

انگیزه های عملیات تروریستی در لبنان روشن است که در تنگنا قرار دادن حزب الله و سرگرم کردن آن و زمینه چینی برای حمله اسرائیل به لبنان و مقاومت از جمله آنهاست.
تنفر و کینه عربستان از مقاومت تازگی ندارد و رویدادهای زیادی وجود دارد که مهر تأییدی براین مطلب می زند. بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان همواره در این رویدادها دست داشته است.

گزارشهای متعددی در غرب و اسرائیل منتشر شده است که نشان می دهد روابط بین تل آویو و ریاض روابط عمیقی است و همکاری در زمینه‌های نظامی و امنیتی نیز بخشی از این روابط است. علت نزدیکی این روابط نیز این است که دو طرف اهداف مشترکی دارند. محاصره و حمله به حزب الله از جمله این اهداف مشترک است.

در عملیات اخیر تروریستی در لبنان نیز رد پای همکاری و هماهنگی مشترک عربستان و اسرائیل دیده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار