وزیر امور خارجه ایتالیا؛

رم قصد دارد فصل جدیدی از عادی سازی راوبط با تهران را رقم بزند

اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد،رم قصد دارد فصل جدیدی را از عادی سازی راوبط با تهران رقم بزند و سایر کشورهایی اروپایی را با خود به تهران ببرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه اسکای 24 با اشاره به سفر دو روزه بونینو به تهران نوشت: برای نخستین بار پس ازگذشت 10 سال یک دیپلمات غربی به ایران سفر کرد و نتیجه سفر بونینو به ایران مثبت بود. سفری که در آن ایتالیا هم یک تایید و هم یک نتیجه غیر منتظره در باره موضوع حساس حقوق بشر بدست آورد.

این شبکه به نقل از بونینو افزود: البته این لحظه حساسی است و نیاز به احتیاط دارد. ایتالیا مسوولیت کمک به عادی سازی روابط با ایران را بر عهده گرفت و با از سرگیری مذاکرات هسته ای، یک دوره جدید از روابط عادی با اتحادیه اروپا گشایش می یابد.

شبکه اسکای نیوز 24 تصریح کرد:"انریکو لتا" نخست وزیر این کشور نیز برای سفر ایران، اظهار علاقه مندی کرده است.

این رسانه بدون اشاره به زمان این سفر اعلام کرد: نخست وزیر ایتالیا دعوت حسن روحانی رییس جمهوری را برای سفر به ایران و دیدار با مقامات ایرانی پذیرفته است.

خبر گزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نیز به نقل از نخست وزیر این کشور که در کنفرانس خبری پایان سال جاری صحبت کرد نوشت: با انتخاب حسن روحانی شانس و فرصت جدیدی بوجود آمده و مهم است تا همه ما به اراده ایران درجهت مسیر تغییرات یقین داشته باشیم که بی تردید تاثیر مثبتی در قبال سوریه نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: اما ، بونینو ، رم ، تهران ، روابط ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار