لرستان/

توزیع 596 تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از توزیع 596 تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛رضا امینی گفت: 596 تن بذر اصلاح شده گندم و جو بین کشاورزان این منطقه توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح محوری گندم و طرح خودکفایی جو در سال زراعی جاری انواع بذرهای اصلاح شده گندم و جو از بقات مادری و گواهی شده بین کشاورزان توزیع شده است.

امینی با بیان اینکه همه این بذور بوجاری شده و علیه بیماری سپاهک ضد عفونی شده‎‎اند، تصریح کرد: این بذور شامل 408 تن بذور گندم ارقام بهار، پارسی، سرداری و آذر دو است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه 188 تن از بذور توزیع شده شامل جو ارقام بهمن و آبیدر است، اضافه کرد: این مقدار بذور توزیع شده برای کاشت در 3 هزار و 490 هکتار اراضی گندم و یک‎هزار و 200 هکتار اراضی جو مصرف می‎شود.

وی گفت: توزیع این میزان بذر نسبت به بذور توزیع شده در سال زراعی گذشته 46 درصد رشد داشته است که علت افزایش توزیع این بذور آموزش‎های ارایه شده توسط کارشناسان به کشاورزان در خصوص مزایای بذور اصلاح شده نسبت به بذور خودمصرفی و سرعت جوانه‎زنی مطلوب‎تر، مقاومت در برابر عوامل بیماری‎زا و تنش‎های محیطی بیشتر و پتانسیل ژنتیکی برای تولید محصول بیشتر است./س
انتهای پیام/
برچسب ها: توریع ، بذر ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.