شهرکرد/

استان چهارمحال و بختیاری از کم طلاق ترین استان های کشور

مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از کم طلاق ترین استان های کشور در سال جاری بوده است.

عبدالرسول غزالی، به مناسبت هفته ثبت احوال افزود: به ازای هر یکصد رویداد ازدواج، حدود 13واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان با ثبت 10 واقعه طلاق در مقابل یکصد واقعه ازدواج کمترین میزان طلاق را در کشور دارد و پس از این استان، ایلام با نرخ 12طلاق در مقابل هر یکصد واقعه ازدواج قرار دارد.
غزالی اظهار داشت: بیشترین تعداد طلاق ثبت شده در استان چهارمحال و بختیاری مربوط به گروه سنی 25 تا 29 سال است و 14 درصد طلاق ثبت شده در این استان در سال اول زندگی و 50 درصد نیز در پنج سال نخست زندگی اتفاق می افتد.
مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری گفت: در هشت ماهه سالجاری 667 واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده و در این مدت تعداد ازدواج ثبت شده هشت هزار و 670واقعه بوده است.
عبدالرسول غزالی، بیشترین سن ازدواج در استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری را 20 تا 24 سال برای زنان و 25 تا 29 سال برای مردان اعلام کرد و گفت: به طور میانگین روزانه در سال جاری 33 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است.
سوم دی ماه به مناسبت صدور نخستین شناسنامه در کشور در سال 1297به نام فاطمه ایرانی به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری شده است.
هفته ثبت احوال امسال به عنوان ثبت احوال پایدار، توسعه پایدار نامگذاری شده است./س
برچسب ها: آمار ، کم ، طلاق ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.