بجنورد/ معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش برای اعتلا نیازمند همکاری همه بخش‌هاست

عبدالرسول عمادی امروز درمراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش به گونه‌ای است که یک زیرساخت برای تمامی بخش‌های توسعه محسوب می‌شود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،  .

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در مورد جایگاه این وزارتخانه اظهار کرد: به فرموده معظم‌له آموزش و پرورش مهم‌ترین کار یک کشور است که نقش آن در ابعاد مختلف روشن است.

عمادی ظرفیت‌های خراسان شمالی در بخش آموزش و پرورش را برشمرد و افزود: تاکنون پنج مدیرکل آموزش و پرورش در استان مشغول به کار شده‌اند که امیدواریم با انتصاب مدیرکل جدید روند فعالیت‌ها در استان در این حوزه بهبود یابد.

استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه در گذشته به خاطر برخی کوتاهی‌ها نتوانستیم جایگاه معلم را متناسب با شأن آن ارتقا و خدمات دهیم، گفت: نباید بگذاریم معلمان مشکلات خودشان را مطرح کنند و ما مسئولان بایستی به دنبال چاره جویی رفع این مشکلات باشیم.

سیدعلی‌اکبر پرویزی گفت: ما باید تلاش کنیم تا شرایطی فراهم شود تا معلمان مشکلاتشان را مطرح نکنند و در این زمینه اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات معلمان با وجود تلاش‌های دولت‌های گذشته اکنون این مشکلات موجود است، گفت: این گرفتاری‌ها بعضاً به سر کلاس هم انتقال یافته است که این چیز خوبی نیست.

پرویزی با برشمردن مشکلات آموزش و پرورش استان خواستار پیگیری و رفع آن از سوی مسئولان وزارتخانه شد.

وی نقش فرهنگیان را هم در توسعه استان مهم برشمرد و گفت: فرهنگیان نقش مهمی را می‌توانند در توسعه استان با ارائه پیشنهادات و نظرات ایفا کنند..

پرویزی با اشاره به اینکه مدیرکل جدید از میان گزینه‌های مختلف و نهایتاً چهار گزینه نهایی به وزارتخانه انتخاب شد، تصریح کرد: به وزارتخانه هم اعلام کردیم که هر گزینه‌ای که برای آموزش و پرورش استان انتخاب شود، برای ما حجت است.

وی با قدردانی از خدمات وحیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اقدامات خوبی در زمان مدیریت ایشان انجام شده و با انتصاب لنگری با توجه به سوابق ایشان فعالیت‌های شایسته‌ای تحقق خواهد یافت.

امام جمعه موقت بجنورد هم کار در آموزش و پرورش را مسئولیتی سنگین عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رضا نوری علم به انسان قدرت می‌دهد و از سویی تربیت نیز موجب جهت دهی علم می‌شود، تصریح کرد:‌ علم یک ابزار است که می‌توان هر نوع استفاده‌ای از آن کرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای اعتلای علمی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند، گفت: این دستگاه جایگاه مهمی داشته و باعث تحول جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری از معلمی به عنوان شغل انبیا یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش زیرساخت توسعه جامعه به سمت تعالی محسوب می‌شود.

وی همچنین تلاش‌های چهار ساله مدیرکل سابق آموزش و پرورش را که از خانواده معزز شهدا بوده برشمرد و گفت: خوشبختانه فردی برای این مسئولیت انتخاب شده که ایشان هم از خانواده معزز شهدا و دارای خلوص نیت بوده و تاکنون در عرصه‌های مختلف مدیریتی منشاء خیر و برکت برای آموزش و پرورش بوده و این با انتصاب ایشان در مسئولیت جدید تداوم خواهد داشت.

در پایان سید محمد لنگری به عنوان مدیرکل جدید معرفی و از خدمات 4 ساله ی محمد وحیدی قدردانی شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.