ارومیه/

هدفمندسازی یارانه‌ها با قوت تمام‌تر اجرا شود

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت عده‌ای از مردم تا اندازه قابل توجهی به یارانه‌های نقدی بستگی داشته و این مبالغ تکیه‌گاه قشر زیادی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت قلمداد می‌شود که در سایه تعامل، همدلی و همکاری نزدیک مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این قانون را بهتر و کارآمدتر می‌توان به مرحله اجرا درآورد و ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه دولت هم موظف و هم مجبور به تداوم اجرای این قانون است، ادامه داد: یک عده از نظر اقتصادی و معیشتی در تنگنا به سر برده و در تامین نیازهای زندگی خود دچار مشکل هستند، به طوری که پرداخت یارانه‌های نقدی تا اندازه قابل توجهی در رفع مشکلات آنها موثر واقع شده است.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس با تاکید بر اینکه ضرورت اعمال بعضی تغییرات در روند اجرای این قانون احساس می‌شود، افزود: باید ضمن جلب نظر کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصاد در زوایای مختلف این قانون مطالعاتی صورت گرفته و تغییرات مورد نیاز اعمال شود.

بیگی با اشاره به اینکه پرداخت و عدم قطع یارانه نقدی به اقشار کم‌درآمد جامعه حتمی است، خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه به صورت فقط نقدی، پرداخت بخشی نقدی و بخشی کالا یا پرداخت به صورت کارت هوشمند بانکی از جمله گزینه‌های مطرح برای تغییر نحوه پرداخت قلمداد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم هزینه کردن بخشی از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌‌ها در بخش تولید مولد، اظهار داشت: تولید مولد و اشتغالزایی نیز به شکل دیگر منافع طبقات مختلف اجتماعی به ویژه اقشار پایین جامعه را تامین می‌کند./س

برچسب ها: یارانه ، میاندوآب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.