طي 8 ماهه گذشته از استان بوشهر صورت گرفت:

صادرات بيش از13 ميليون تن كالاي غيرنفتي

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۸ ماهه سال 1392 بیش از ۱۳ میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش 9 میلیارد و 800 ميليون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است كه از نظر وزني هفت درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛ « عباس تابش »افزود: استان بوشهر در صادرات مواد غیر نفتی با انضمام میعانات گازی رتبه نخست را در بین 147 گمرک کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته تابش؛ بيشترين محصولات صادر شده را شامل مواد پتروشیمی، سیمان، آهن‌آلات، فولاد و میعانات گازی عنوان كرد و افزود: گمرک پارس جنوبی بیش از 77 درصد صادرات گمرکات استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وي در ادامه يادآورشد: زيرساخت ها و قابليت هاي مهمي نظير وجود 17 منطقه بندری و گمرکی در استان، منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي و شمالي، منطقه ويژه اقتصادي بوشهر، شهرك ها و نواحي صنعتي، بيش از 700 كيلومتر مرز دريايي و نزديكي به كشورهاي حوزه خليج فارس  اين امكان را براي سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف صنعتي، معدني و تجاري در استان بوشهر فراهم كرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، کالا ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار