رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی:

تدابیر مقام معظم رهبری از پیچیده شدن فتنه 88 جلوگیری کرد

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری از پیچیده شدن فتنه 88 جلوگیری کرد، گفت: بزرگداشت مراسم 9 دی ماه به مدت یک هفته از روز جمعه ششم دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدعلی نایینی صبح امروز در نشست خبری مطبوعاتی با اشاره به اهمیت حماسه 9 دی برای ملت و نظام ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون با چالش‌های مختلفی از سوی دشمنان مواجه بوده که درصدد مهار انقلاب و جلوگیری از استحکام قدرت آنان بوده‌اند.  
 
وی با اشاره به وقوع فتنه 88 و برنامه‌های از قبل طراحی شده برای آن از سوی دشمنان گفت: متاسفانه برخی از نخبگان و گروه‌های سیاسی با دامن زدن به چالش‌ها فرصت را به دشمنان غربی داده تا از این طریق آن‌ها با استفاده از تجربیات گذشته و چالش‌های درونی، نظام را به سمت و سوی بحران بکشانند.
 
وی افزود: مراکز تصمیم‌گیری و اتاق فکرهای غربی‌ها انتخابات ریاست جمهوری ایران را برای ضربه زدن به نظام مورد هدف قرار داده و آن رویداد تاریخ‌ساز را به کام مردم تلخ کردند و کشور را پر از دروغ، اتهام و تقلب در میان افکار عمومی کردند و در این میان بسیاری از خودی‌ها و نخبگان دچار مشکل شده و به این فتنه دامن زدند.
 
ناینی با اشاره به انقلاب‌های مخملی طراحی شده از سوی کشورهای غربی علیه نظام‌های سیاسی آن‌ کشورها گفت: 17 تجربه موفق از میان 22 کشور نمونه‌ای قابل ذکر است که از سوی غربی‌ها همواره مورد توجه قرار دارد اما ما در فتنه 88 با مدیریت مقام معظم رهبری توانستیم انحراف و فتنه را از بین ببریم.  
 
وی با بیان این که تدابیر عالمانه معظم له از پیچیده شدن فتنه 88 جلوگیری کرد، خاطر نشان کرد: روشن شدن تدریجی ابعاد فتنه 88 و این که دشمن پایه‌های اصلی نظام را مورد هدف قرار داده مسئله‌ای بود که برهمگان محرز شد.
 
وی گفت: دشمن در حوزه نرم با استفاده از تجربیات گذشته شاکله اصلی نظام را مورد توجه قرار داد اما مردم با بصیرت و آگاهی اجازه عملیاتی شدن اهداف پلید را به دشمنان نداد اما با این حال این واقعه  زمینه را برای نفوذ غرب و متحمل کردن کشور از هزینه‌های مختلف فراهم ساخت و به نوعی جایگاه نظام و منافع ملی با وارد ساختن خسارات و هتک حرمت‌ها مقداری متزلزل شد.  
 
رئیس بزرگداشت حماسه 9 دی تصریح کرد: یوم الله 9 دی روز پرشوری بود که رسانه‌های غربی آن را با حرکت‌های مردمی ابتدای انقلاب و حتی مراسم تشییع پیکر بنیانگذار انقلاب تشبیه کردند مردم با حضور خود در 9 دی از انقلاب، رهبری و ولایت فقیه به دفاع برخواسته و نشان دادند که هم چنان با اعتقاد قبلی پای ارزش‌های انقلابی خواهند ایستاد.  
 
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی به برنامه‌های ستاد برگزاری در طی یک هفته اشاره و تصریح کرد: بزرگداشت حماسه 9 دی از جمعه 6 دی ماه با برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور به مدت یک هفته آغاز می‌شود.  
 
وی افزود: 6 دی ماه مصادف با عاشورای سال 88 است و شعار امسال را یوم الله 9 دی پیروزی بصیرت مردم ایران بر فتنه آمریکایی انتخاب کرده‌ایم.  
 
نائینی گفت: در طول یک هفته مجموعه‌ای از برنامه‌ها با نگاه به افزایش بصیرت در جامعه و پیشگیری از فتنه‌های جدید طراحی شده است.
 
وی به ابعاد مختلف برنامه‌های ستاد بزرگداشت 9 دی اشاره و تصریح کرد: مدیریت رهبری در گذر از فتنه، نقش فرهنگ و نمادهای عاشورایی، نقش مردم حضور آگاهی باور و آستانه تحمل در برابر تهدیدها، نقش رسانه‌ها و دولت‌های غربی، نقش گروه‌ها و احزاب داخلی که در یک جبهه واحد نظام را به چالش کشیدند مورد بررسی قرار می‌گیرد.  
 
ناینی ادامه داد: کسانی که به دنبال حساسیت‌زدایی از فتنه 88 هستند و کسانی که اوج اقتدار ایران را نادیده می‌گیرند و به دنبال بایکوت کردن حماسه 9 دی هستند را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.
 
رئیس ستاد بزرگداشت 9 دی ماه با بیان این که نباید از نقش هیات‌های مذهبی، ‌مداحان و خطبا در خلق حماسه نادیده گرفت، گفت: با کمک‌ رسانه ملی درصدد پخش مجموعه‌ای از برنامه‌ها در بخش‌های مختلف است می‌خواهیم در حفظ و پاسداشت این برنامه که مصادف با دهه آخر صفر است تلاش داشته باشیم.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار