معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: فردی که پس از سرقت اقدام به ایجاد حریق و آتش سوزی منزل کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امیر عباس‌زاده اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در آدرس زعفرانیه تبریز عوامل پلیس در محل حاضر که از قبل مامورین عوامل آتش نشانی در محل حضور داشته و شخصی به هویت (ر- ع) مدعی شد در طبقه 6 از ساختمان سکونت دارم که در ساعت 16:30 مورخه یوم جاری از طریق همسایه طبقه چهارم به هویت (م- گ) مطلع شدم واحد مسکونی من دچار حریق شده که پس از اطفای حریق در داخل واحد مسکونی به یک ظرف 4 لیتری آبی رنگ شبیه به بنزین برخورد کردم.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از بررسی مشخص گردید، تابلو فرش، فرش، کف ساختمان ( پارکت ) در آتش‌سوزی از بین رفته‌اند که ارزش تقریبی خسارت به ادعای شاکی حدود صد میلیون تومان بوده است درضمن حادثه خسارت جانی در پی نداشته و شاکی به فرد خاصی مظنون نبوده است.
 
وی افزود: پس از ارجاع پرونده به اداره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی اقدامات گسترده در جهت کشف موضوع آغاز و پس از انجام یکسری تحقیقات فنی، علمی و اطلاعاتی در نهایت مشخص گردید تعداد سه قطعه فرش نفیس قبل از حریق توسط اشخاص نامعلوم به سرقت رفته و سارقین پس از انجام سرقت اقدام به آتش زدن منزل مذکور کرده‌اند.
 
سرهنگ عباس زاده گفت: با انجام کارهای اطلاعاتی در نهایت متهم به هویت (الف - ت) شناسائی، دستگیر و در تحقیقات معموله متعرف شد، نامبرده پسر خاله شاکی میباشد که بدلیل انجام امور خلاف از منزل پدر رانده شده و در منزل پسرخاله‌اش ساکن بوده که ابتدا یک قطعه فرش دایره نفیس از منزل وی سرقت کرده است.
 
وی ادامه داد: بعد از حدود یک ماه با تهیه کلید یدکی منزل و اخذ اعتماد راننده آژانس و تعدادی افراد دیگر سه قطعه فرش نفیس دیگر را سرقت سپس با بنزین که از قبل تهیه کرده بود خانه را آتش زده و اقدام به فروش فرش‌های مسروقه کرده بود که همه متهمین شناسائی ، دستگیر و اموال مسروقه به این پلیس گسیل و متهمین پس از اعتراف صریح به بزه انتسابی با قرار قانونی روانه زندان شده و اموال مسروقه نیز به شاکی مسترد گردید.
 
وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های 110 تماس حاصل و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر خود از عملکرد پلیس را به سامانه 197 اعلام دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.