استان فارس به عنوان قطب مهم تولید کشاورزی نقش مهمی در تولید، اشتغال و امنیت غذایی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مهرزاد خرد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت : استان فارس با تولید دو میلیون و 700هزار تن محصولات باغی رتبه نخست و تولید پنج میلیون و 400هزار تن تولیدات زراعی رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است و به عنوان قطب مهم تولید کشاورزی نقش مهمی در تولید، اشتغال و امنیت غذایی کشور ایفا می کند.

وی افزود: فارس با بهره گیری از توان کشاورزانی صبور و توانمند ، نیروهای متخصص و خلاق بکارگیری روشهای نوین با حفظ منابع پایه (آب و خاک) در تولید محصولاتی مانند گندم ، ذرت دانه ای، گوجه فرنگی، لوبیا، انجیر، انگور، انار ، بادام و توسعه آبیاری تحت فشار توانسته رتبه نخست کشور را کسب کند.
خرد با اشاره به اینکه خودکفایی و استقلال هر ملتی در گرو پیشرفت تولیدات کشاورزی است ادامه داد: بخش کشاورزی فارس با توجه به این رویکرد در تلاش است تا با بهره گیری از توانمندیهای ویژه این بخش های این مهم را محقق سازد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: کارآفرینان برتر و کشاورزان پیشرو فارس با اعتقاد راسخ به فرهنگ تلاش و حذف موانع موفق به ایجاد نوآوری، خلاقیت و ابداعات جدید در کشور شده اند.
وی افزود: خشکسالی چند ساله اخیر در فارس به عنوان فرصتی طلایی برای بهره گیری از توان و ظرفیت های داخلی بخش کشاورزی به حساب آمد که محققان این بخش را بر آن داشت که گامی موثر در زمینه پایداری تولید و تامین غذای جامعه بردارند./س

انتهای پیام/


برچسب ها: فارس ، قطب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.