جلسات هماهنگی سوپرلیگ بسکتبال برگزار شد؛

تذکرات نیم فصل به مربیان، ناظران و داوران/ غیبت مربیان اصفهانی

ناظران و مربیان سوپرلیگی بسکتبال در جلسه ای برای هماهنگی پیش از نیم فصل دوم با حضور مسئولان فدراسیون شرکت کردند و داوران نیز در جلسه ای جداگانه در مورد قضاوتهای نیمه دوم فصل توجیه شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسئولان فدراسیون بسکتبال صبح امروز ابتدا در جلسه ای نکات لازم برای ادامه مسابقات سوپرلیگ را با ناظران و مربیان در نظر گذاشتند و نظرات آنها را نیز جویا شدند. پس از این جلسه هم بلافاصله داوران در جلسه ای جداگانه با مسئولان کمیته داوران و فدراسیون شرکت کردند.

در جلسه مربوط به داوران، 17 نفر شرکت داشتند و چند داور به دلیل مشکلات شخصی و یا سفر خارج از کشور غایب بودند. در بین سرمربیان تیمهای سوپرلیگی هم تها محسن صادق زاده و فرزاد کوهیان مربیان دو تیم اصفهانی غیبت داشتند.

کم حرفی سرمربیان


محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به برخی مشکلات نیم فصل اول سوپرلیگ گلایه ای هم از ناظران در شهرستانها داشت که در مواردی گزارشهای کاملی را به فدراسیون ارائه ندادند و به همین دلیل هم برخی مسائل از دید فدراسیون دور ماند. از طرفی اشاره ای هم به مربیان داشت که باید به ناظران و داوران احترام بگذارند به خصوص که امسال از کمیته داوران خواسته شده که تعداد کمتری از داوران در سوپرلیگ حضور داشته باشند و در عوض دقت نظر بیشتر شود.

در جریان جلسه هماهنگی مربیان و ناظران، بیشتر مربیان سکوت کردند تا جایی که تذکری هم به آنها داده شد که چرا در جلسه صحبتی نمی کنند و بعد از جلسه حرفهای خود را می زنند؟

بعد از این تذکر چند مربی نیز حرفهای خود را در مورد قضاوتهای لیگ زدند.

همچنین رئیس فدراسیون همچنین یادی هم از حسن نوربخش رئیس سابق کمیته مسابقات و داوران داشت که در سالهای حضور خود به خوبی لیگ را اداره می کرد.

هر چند پیش از این در جلسه پیش فصل مقرر شده بود که در جریان بازیها از نوربخش تقدیر شود و با شروع بازیها این تقدیر به پایان نیم فصل موکول شد.

 چشم پوشی از گرگان


هر چند پیش از این شنیده می شد تیم گرگان به خاطر رفتار تماشاگرانش در دیدار مقابل پتروشیمی از سوی کمیته انضباطی جریمه می شود اما در جریان جلسه هماهنگی به این موضوع هم اشاره شد که این بار از رفتار تماشاگران این شهر چشم پوشی می شود و به نوعی به اشتباه کوچک داور هم در صحنه منجر به اعتراض هواداران اشاره شد.

کبیر سرمربی گرگان، توفیق سرمربی صنایع و نگهداری سرمربی افرا خلیج فارس و همچنین مصطفی هاشمی، هر کدام به نحوی خواستار قضاوتهای یکنواخت داوران شدند تا هیچ شبهه ای برای مربیان پیش نیاید.

ضمن اینکه اسلامی سرمربی هفت الماس به رفتار برخی داوران با تیم وی اشاره داشت که گاهی با این ذهنیت به میدان می آیند که حریف قدرتمند آنها از پیش برنده است.

2 پیشنهاد به باشگاهها


بهمن سلیمانی رئیس سازمان لیگ با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده از سوی سرپرستان تیم ها پیشنهاد داد که سرپرستان تیمها بر روی نیمکت حضور پیدا نکنند.

همچنین هیئت گلستان هم پیشنهاد داد که تیمهای بدون بازیکن ملی، حق به کارگیری دو بازیکن خارجی در زمین را داشته باشند.

 قرار بر این شد که این دو پیشنهاد به باشگاهها ارائه شده و در این مورد تصمیم گیری بعدی انجام شود که با توجه به تعداد کم تیمهای بدون سهمیه ملی و همچنین حذف نقش سرپرست در صورت قبول پیشنهاد اول، بعید به نظر می رسد که باشگاهها موافقت خود را با این موارد اعلام کنند.

داوران با خبرنگاران صحبت نکنند


بعد از جلسه کمیته مربیان، داوران وارد جلسه با مسئولان فدراسیون شدند و در این جلسه پیشنهاداتی به داوران ارائه شد. از جمله اینکه داوران بین المللی زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و همچنین داوران سوپرلیگی بعد از بازی با خبرنگاران صحبت نکنند. هر چند پیش از این هم خبرنگاران چندان به سراغ داوران نرفته و سال قبل هم شکایت برخی داوران از این بود که همیشه اخبار از دید باشگاهها، مربیان و بازیکنان انعکاس پیدا می کنند.

از طرفی به داوران تاکید شد که احترام جایگاه مربیان را به عنوان قهرمانان سابق ملی حفظ کنند و خود را حاکم بازی ندانند. مشحون رئیس فدراسیون با اشاره به برخی رفتارهای داوران در مقابل مربیان تاکید کرد که گاهی داوران به شکلی سمت مربی می روند که تصور می شود فدراسیون با افراد مشکل دارد.

البته در کنار تمام تذکرات به پاک بودن قضاوتها و بهتر شدن کلی سطح داوری لیگ در نیم فصل اول امسال هم اذعان شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: داوران ، مربیان ، ناظران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار