به دلیل جدال‌های حزبی

مزایای ۱.۳ میلیون بیکار آمریکایی ۳ روز پس از کریسمس قطع می‌شود

جدل‌های میان نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواهد باعث خواهد شد ۱.۳ میلیون بیکار آمریکایی، ۳ روز بعد از کریسمس از دریافت مزایای بیکاری خود محروم بمانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری نشنال ژورنال، تنها سه روز بعد از کریسمس، 1.3 میلیون نفر از آمریکایی‌ها بیمه اضطراری بیکاری خود را از دست خواهند داد. تمدید مزایا برای افرادی که برای مدت طولانی بیکار بوده‌اند نتوانست جایی در توافق بودجه‌ای پیدا کند.

هری رید، رهبر حزب اکثریت مجلس سنا روز 6 ژانویه اعضای این مجلس را گردهم خواهد آورد تا تلاش کند با تصویب یک لایحه عطف به ما سبق تمدید این مزایا به عنوان هزینه‌های اضطراری را تضمین کند. تصویب چنین لایحه‌ای می‌تواند میزان بدهی دولت آمریکا را بالا برده و نارضایتی‌ها از جمهوری‌خواهان را افزایش دهد. مشخص نیست که آیا این لایحه تصویب خواهد شد یا خیر.

اقدام سناتور هری رید به منزله به مبارزه طلبیدن جمهوری‌خواهان در سال برگزاری انتخابات مجلس در آمریکا است.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند از زمان وقوع بحران اقتصادی در آمریکا این اولین باری است که تمدید مزایای بیکاری با حمایت نمایندگان هر دو حزب به تصویب نرسیده است. به گفته این کارشناسان، جمهوری‌خواهان همواره از تمدید مزایای بیکاری شکایت داشته‌اند اما در آخر کار از آن حمایت کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد این بار ماجرا کمی متفاوت است و شاید آنها چنین نکنند.

دموکرات‌ها، آنطور که به نظر می‌رسد قصد دارند با این موضوع بازی‌های سیاسی انجام دهند. آنها اجازه دادند موضوع کمک به بیکاران از توافق بودجه‌ای که سران کمیته کنفرانس بودجه‌ای آن را تدوین کرده بودند (سناتور پتی موری و سناتور پائول ریان جمهوری‌خواه) کنار گذاشته شد تا دموکرات‌ها موضوع تمدید مزایای بیکاری را از موضوعی که باید تصویب شود، به کمپینی برای سرزنش جمهوری‌خواهان تبدیل کرده‌اند تا آنها را مقصر اصلی عدم تعلق مزایا به بیکاران جلوه دهند.

دموکرات‌ها،؛ اساسا با تمدید این مزایا موافق بودند اما نمی‌خواستند این موضوع کل توافق بودجه‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد.

برچسب ها: وبگردی ، کریسمس ، بیکار ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار