با خواندن کتاب به پیشواز 9 دی بروید

وقتي صحبت از پيشنهاد كتاب با محورين حماسه نهم دي مي‌شود، طبيعتا همه انتظار دارند كه در عنوان كتاب كلمه فتنه، نه دي، انتخابات 88 و عباراتي از اين دست به چشم بيايد؛ يا حداقل اگر اينطور نيست، ديگر در محتواي كتاب اشاراتي مستقيم به آن حوادث شده باشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شايد اين توقع بيجا نباشد اما محدود كردن كتابهاي مناسب مطالعه در اين روزها به آن دسته از كتب چندان شايسته نيست. فتنه 88 و حماسه 9 دي، قبلي داشت و بعدي. سالها زمينه چيني دشمنان براي ميوه گرفتن از چنين موقعيتي چيزي نيست كه بتوان انكارش كرد.

از سويي ديگر آن فتنه قلب و ذهن مردم را نشانه رفته بود و در جان آنها بدنبال نقطه ضعفي مي‌گشت تا بناي فريب را پايه گذاري كند. شناخت بازيگران آن صحنه كمك مي كند تا بار ديگر در دام آنها نيفتيم و مروري بر نوع عمليات‌هاي آنها ما را از اينكه دوباره فريبشان را بخوريم نجات مي‌دهد.

از طرفي حماسه نه دي هم بر خاسته از ايماني بود كه در دل مردم مسلمان ايران ريشه دوانده بود. از اين رو كتابهاي پيشنهادي براي مطالعه در اين روزها بايد هم نگاهي به آن نقاط ضعف داشته باشد و در صدد رفعشان باشد و هم در جهت تقويت آن ايمان و باورها گام بردارد. و صد البته كه در اين مسير نبايد از كتابهايي كه مستقيما به فتنه 88 مي پردازند به سادگي گذشت.

9 كتابي كه در زير معرفي شده اند با اين نگاه معرفي شده اند. در آنها بچرخيد و آن را كه باب ميلتان است انتخاب كنيد و ورق بزنيد.براي اينكه دلتان قرص شود هم بد نيست بدانيد اين كتابها بعد از بررسي بيش از 500 عنوان كتاب توسط سامانه كارشناسي مجمع ناشران انقلاب اسلامي انتخاب شده‌اند.

همه آتشهايي كه مرد خاكستري به پا كرده است!

عنوان

نويسنده

ناشر

سراب سیاست

محمدرضا امینی

اشراق حکت

فتنه‌گران، در جنگ نرم می‌کوشند با ابهام‌آفرینی، غبار تردید را در جامعه برپا کنند و مردم را به سوی بی‌طرفی سوق دهند، تا از این رهگذار حق‌مداران را منزوی سازند. در ماه‌های پس از آغاز فتنه، برخی رسانه‌ها ضمن اشاراتی، از سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها با عنوان «مرد خاکستری» و «کسی که بیشتر فعالیت می‌کند ولی کمتر خود را نشان ‌می‌دهد» یاد می‌کردند.

نقش او زمانی برجسته شد که اصلاح‌طلبان پس از نومیدی از برخی سران خود، رهبری او را پذیرفتند. با این همه، کمترکسی او را می‌شناخت. سید محمد موسوی خوئینی‌ها فردی اثرگذار و موج آفرین است. با آنکه بسیاری تحلیلگران و رسانه‌ها او را از متهمان اصلی دو فتنه در دهه هفتاد و هشتاد می‌دانند. وی تاکنون با مهارت خود را از چشم پژوهشگران واقع بین و مستقل به دور نگه داشته است. کتاب حاضر روایتی مستند و شفاف از عملکرد و اندیشه او را عرضه می‌کند.




بيداري اسلامي چه ربطي دارد به انقلاب اسلامي؟!

عنوان

نويسنده

ناشر

انقلاب اسلامی ایران و انفتاح تاریخ

دکتر حسین کچویان

سوره مهر

از آغاز نهضت مردم مسلمان منطقه از اواخر پاییز 1389 در تونس، به دلایل مختلفی سوال از هویت و ماهیت این نهضت‌ها، به موضوع مناقشات و مجادلات محافل رسانه‌ای، سیاسی و علمی بدل گردید. در این کتاب تلاش شده است به دو سوال محوری پاسخ داده شود. سوال اول ناظر به ماهیت و هویت این جنبش‌هاست و می‌پرسد که آیا آن‌ها جنبش‌هایی اسلامی هستند یا چنانچه فرضیات رقیب ادعا می‌کنند، ماهیت لیبرال دموکراتیک از نوع سکولار یا تجددی دارند؟

سوال دیگر دقیقا به فرضیه پایه‌ای این بررسی بر می‌گردد. چنان که با نگاهی تاریخی می‌پرسد که آیا جنبش‌های کنونی منطقه در پیوند با انقلاب اسلامی ایران قرار دارند و نتیجه موج حاصله از آن در جهان، به ویژه جهان اسلام می‌باشد؟ دكتر حسين كچوئيان دکترای جامعه شناسی از دانشگاه منچسر انگلیس دارد و همچنين تحصیلات حوزوی را تا مقطع دروس خارج به انجام رسانده است.



اين نخ‌ها به كجا وصلند؟

عنوان

نويسنده

ناشر

نقش آفرینان عصر تاریکی

مرتضی صفار هرندی

كيهان

بیشتر اجزای اصلی این نظام با تصمیم و رأی مردم در گزینش صاحبان بینش‌ها و روش‌های مختلف شکل می‌گیرند. از طرفی از این واقعیت گریزی نیست که بالاخره هر مجموعه‌ای که از این پس هدایت و اجرای برنامه‌های کشور را عهده‌دار می‌شود بر یک پشتوانه اندیشه و تاریخی تکیه زده است.

این کتاب در صدد است تا بسترهای شکل‌گیری گرایش‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی در مقاطع تاریخی مختلف کشورمان روشن‌تر کند و همچنین می‌خواهد پندارها و رفتارهای گذشتگان را از خلال واقعیت‌های اجتماعی و بنیان‌های فکری زمانه آن‌ها ریشه‌یابی کند. بررسی تفکرات روشنفکران مهم در طول تاریخ کشورمان از دغدغه‌های اصلی مؤلف کتاب می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۶ دی ۱۳۹۲
کاش میشد نسخه موبایل این کتابها درست میشد تا راحتتر از آنها استفاده کنیم
آخرین اخبار