حسین نوش آبادی:

وقف خلاء‌های اقتصادی بخش فرهنگ را برطرف می‌کند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نقش اقتصادی وقف در عرصه فرهنگ برجسته است، گفت: موقوفات فرهنگی می توانند خلاء های اقتصادی بخش فرهنگ را برطرف کند.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری هفته وقف، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که وقف سنت حسنه اسلامی است که مانند چشمه ای جوشان و ماندگار انسان ها سیراب می‌کند خاطرنشان کر: هرچه این چشمه، زلال، شفاف و گواراتر باشد، وجود تشنه آدمی را سیراب تر خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: این که مقام معظم رهبری می فرمایند، وقف صدقه جاریه است، مفهومش این است که وقف سرمایه ای ماندگار و تمام ناشدنی است که منافع آن برای همه نسل ها قابل استفاده و بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: توسعه موقوفات و حفاظت از این سرمایه مادی و معنوی، وظیفه سنگینی است که بر دوش متولیان وقف و سازمان اوقاف و امور خیریه است.
 
نوش آبادی ادامه داد: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم به وام دهندگان قرض الحسنه اجر مضاعف و پاداشی بزرگ عنایت می فرمایند و ارزش آن را بالاتر و برتر از بخشش مال می داند، ارزش وقف و موقوفات نیز بالاتر از صدقه زودگذر و ناپایدار خواهد بود.
 
وی افزود: موقوفات سرمایه مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بمار می آید که می تواند خلاء های ناشی از فقر اقتصادی و اجتماعی جامعه را از بین برده و فواید و منافع آن صرف ساماندهی و توسعه فرهنگی جامعه شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، توسعه آموزش های دینی و قرآنی، اقامه عزاداری های امام حسین(ع) برگزاری محافل های علمی و فرهنگی، عمران و بازسازی مساجد، احیاء و مرمت و ساماندهی اماکن دینی و بقاع متبرکه، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، توسعه فضاهای علمی و آموزشی، حمایت از افراد نیازمند واقعی، اعزام مبلغان دینی، نشر کتاب های سودمند، احیای زمین های زراعی، توسعه منابع آب و حفر قنات ها، تامین مایحتاج اولیه نیازمندان واقعی از جمله اقدامات و فعالیت هایی است که از طریق وقف و موقوفات در جامعه اسلامی تامین می شود.
 
نوش آبادی بیان داشت: اجرای صحیح نیات موقوفات در گرو به کارگیری مدیران توانا، امانت دار، پاکدست و نیروهای مخلص و وظیفه شناس است که بر مسئله وقف و امور شرعی آن ایمان و اعتقاد راسخ داشته باشند.
 
وی در پایان گفت: یکی از وظایف مهم مسئولان و مدیران حوزه اوقاف، ترویج فرهنگ وقف و زمینه سازی برای تشویق مردم در این حرکت الهی است و همچنین ارائه گزارش جامع، اطلاع رسانی و انعکاس صحیح اخبار به مردم و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار