شهرکرد/عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

اجرای نادرست قانون هدفمندی، نقد ینگی را افزایش داد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای با انتقاد از اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: اجرای نادرست این قانون، نقدینگی و تورم را افزایش داد.

سید سعید زمانیان با اشاره به تورم موجود در بازار، اظهار کرد: نقدینگی بازار بالاست و باید برای کاهش نقدینگی تمهیداتی در بودجه سال 93 اندیشیده شود.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قانون هدفمندی یارانه ها که عزم ملی برای اجرای آن به وجود آمد، به درستی اجرا نشد به عنوان مثال، سهم تولید از درآمدهای ناشی از اجرای این قانون پرداخت نشد و سهم زیادی از درآمد دولت به پرداخت یارانه نقدی به مردم هزینه شد.
وی، یکی از علت های تورم در کشور را اجرای نادرست قانون هدفمندکردن یارانه ها عنوان کرد و گفت: پرداخت نشدن سهم بخش تولید و سهم بیمه های اجتماعی از مصادیق اجرای نادرست این قانون است.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده مجلس شورای اسلامی همکاری مجلس و اعضای هیات دولت برای مهار نقدینگی و کاهش میزان تورم را موثر خواند و تصریح کرد: لازم است در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در فازهای بعدی، توجه ویژه ای به بخش تولید شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آغاز نشست های بررسی بودجه سال 93، بهبود وضعیت معیشت مردم و کاهش تورم را از ویژگی های بودجه سال آینده عنوان کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان ضرورت بودجه ریزی عملیاتی در ساختار بودجه، تصریح کرد: محتوای بودجه های سالانه باید مبتنی بر اسناد بالادستی توسعه به ویژه برنامه ها باشد و دولت یازدهم نیز با ارائه به موقع بودجه به مجلس، گام موثری در روند قانونی تصویب بودجه و ابلاغ آن در مهلت مقرر قانونی برداشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.