طبقه منفی یک در آتش سوخت/نحات کودکان و افراد مسن از میان شعله‌های آتش+تصاویر

آتش سوزی انبار ناایمن کالا در صالح آباد با تلاش آتش نشانان 4 ایستگاه مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، باتماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود سیاه و غلیظ در آسمان محدوده صالح آباد غربی، خیابان کلهر ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 17:26 روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های 35، 47، 22 و گروه امداد و نجات 6 را به همراه یک دستگاه خودروی فوماتیک، دو دستگاه خودروی حامل دستگاه های تنفسی و نردبان را به محل حادثه اعزام کرد.

سیدهادی میرافضلی مدیرمنطقه 7 عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره اظهار داشت: در محل اعلام شده یک ساختمان 4 طبقه با یک طبقه منفی و زیرزمین دیده می شد که از طبقه منفی آن به عنوان انبار نگهداری مجسمه های بزرگ از جنس پلی اتیلن و با قابلیت اشتعال زایی بالا استفاده می شد.

وی افزود: بر اثر آتش سوزی این مجسمه ها دود سیاه و غلیظی زیرزمین و ساختمان را که 3 طبقه از آن مسکونی بود فرا گرفته و ساکنان در وضعیت خطرناک و در معرض دود گرفتگی قرار داشتند.

میرافضلی خاطرنشان کرد: آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و گروه اول ساکنان ساختمان را تا عادی شدن وضعیت به پشت بام هدایت کردند و گروه های دیگر همزمان با قطع برق و گا زساختمان ایمن سازی های لازم را انجام داده و با مبارزه با شعله های آتش رفتند.

وی افزود: نیروهای عملیات با بستن دستگاه های تنفسی و بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبرسانی کانون آتش سوزی را یافته و با تلاش و سعی فراوان شعله های سرکش آتش را در مدت کوتاهی مهار و خاموش کردند.

مدیر منطقه 7 عملیات با اشاره به اقدامات بعدی آتش نشانان تاکید کرد: ناجیان 125 پس از مهار آتش به طبقات بالاتر رفته و در و پنجره های ساختمان را برای خروج دود بازکردند و ساکنان ساختمان را که 8 نفر از کودک خردسال تا افراد مسن بودند، از طریق راه پله ها به بیرون انتقال دادند که خوشبختانه با اقدام به موقع آتش نشانان این آتش سوزی هیچگونه خسارت جانی در بر نداشت.

گفتنی است این محل قبلا توسط آتش نشانان مورد بازدید قرار گرفته و توصیه های ایمنی به صورت کتبی به آنها ارائه شده بود.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار