مدير اداره فناوري اطلاعات بانک مرکزي:

هنوز ترکيب نحوه اجراي "سبد کالايي" مشخص نيست

بانک مرکزي عصر امروز جلسه‌اي با حضور مسئولان مربوطه در رابطه با بحث تعيين نحوه اجراي سبد کالايي دارد شايد اين سبد ترکيبي از پرداخت نقدي و غيرنقدي باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حکيمي مدير اداره فناوري اطلاعات بانک مرکزي در نشست خبري امروز در رابطه با پرداخت نقدي سبد کالايي به گروههاي در نظر گرفته شده اظهار داشت: مذاکراتي در اين رابطه در حال جريان است که عصر امروز هم جلسه‌اي در خصوص نحوه پرداخت پول سبد کالايي برگزار مي‌شود که تعيين شود که آيا پول سبد کالا در کارتهاي دريافت‌کنندگان بدون مراجعه مردم به شعب بانکها در کارتهايشان شارژ شود يا آنکه از طريق ساير ابزارها مانند دستگاههاي (pos) يا همان کارتخوانها و يا ساير ابزارهاي مربوطه باشد ضمن آنکه بحث نقدي و يا غيرنقدي بودن آن و يا ترکيبي از اين دو مورد نيز مطرح است.
 
ناصر حکيمي مدير اداره نظام پرداخت‌هاي بانک مرکزي تصريح کرد: با توجه به روند رو به رشد فعاليت بانکداري الکترونيک دو موج شبکه بانکي را در آينده پشت سر خواهد گذاشت، موضوع ديگر در رابطه با بحث بانکداري الکترونيک تغيير جهت‌گيري بانکها از حرکت مشتريان به سمت بانک به طرف حرکت بانکها براي جذب مشتريان است که در اين رابطه تجربيات ساير کشورها براي استفاده از توسعه مشتري‌مداري الکترونيک توسط بانکها استفاده خواهد شد.
 
حکيمي ادامه داد: اين موضوع شامل بحث استفاده از دستگاههاي کارتخوان (pos) و ساير داده‌هاي مربوط به اطلاعات بانکداري الکترونيک است که براساس آن مطابق با ثبت و ضبط اطلاعات در سامانه‌هاي مربوطه خدمات الکترونيک به مشتريان ارائه مي‌شود.
 
وي افزود: اين روند در ساير کشورها از سال 2005 ميلادي شروع شده که با ورود گوشي‌هاي هوشمند به عرصه خدمات الکترونيکي اين انتظار وجود دارد که بانکها خدمات خود را از طريق گوشي‌هاي هوشمند به مردم ارائه کنند.
 
ناصر حکيمي عنوان کرد: در رابطه با استفاده از خدمات الکترونيک بانکي از طريق گوشي‌هاي هوشمند بررسي ‌جنبه‌هاي مختلف شبکه‌هاي اجتماعي در اين مورد از اهميت ويژه‌اي براي شناسايي هويت افراد دارد که اين موضوع يکي از موارد مطرح شده در همايش بانکداري الکترونيک است.

***يكسان سازي درگاه پرداخت الكترونيك برنامه مهم بانك مركزي
 

مدير اداره نظام پرداختهاي بانک مرکزي در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران گفت: علت بي‌توجهي به نتايج مربوط به برگزاري همايشهاي ارائه شده در خصوص مباحث بانکي اين است که پيامي که از تحقيقات حاصل مي‌شود يک مقدار فاصله اجرايي با شرايط فعلي دارد.
 
وي در رابطه با بحث اصلاح ساختار در مورد طرح شاپرک گفت: در اين مورد دو بانک با مشکلاتي مواجه بودند که اين دو بانک مشکلات خود را در رابطه با يکسان‌سازي درگاه خريد از طريق شاپرک به بانک مرکزي اعلام کردند که در اين مورد جلساتي را بانکها برگزار و مشکلات مربوطه را بررسي و در صدد رفع آن هستيم و به زودي درگاه اين دو بانک هم به طرح شاپرک مي‌پيوندد اين موضوع صرفا مربوط به بحث آوردن فروشندگان اينترنتي به طرح شاپرک است.
 
وي در رابطه با بحث اخذ جريمه از تراکنشهاي ناموفق بانکي گفت: در گذشته هم اين موضوع مطرح بوده و از بانکهايي که تراکنشهاي ناموفق داشتند جريمه اخذ مي‌شد که اين کار همچنان به منظور اصلاح روند کاهش تراکنشهاي ناموفق ادامه دارد.

***بانك مركزي همچنان پي گير اصلاح زمان واريز يارانه هاي نقدي است

 
مدير کل فناوري اطلاعات بانک مرکزي درباره اصلاح زمان يارانه‌ها عنوان کرد: از روز اولي که واريز يارانه‌هاي نقدي در سال 89 آغاز شد مقرر شد که زمان واريز يارانه مطابق با تاريخ پرداخت حقوق کارمندان اعم از بازنشستگان و ساير پرسنل در حال خدمت نباشد که اين موضوع طي جلسات برگزار شده با دوستان در سازمان هدفمندي يارانه‌ها اقداماتي براي تعيين زمان واريز يارانه نقدي تعيين شده که به اين مذاکرات مقرر شد زمان پرداخت يارانه نقدي وسط ماه و يا اواخر هفته باشد که سازمان هدفمندي يارانه‌ها و دولت با در نظر گرفتن ملاحظات مربوطه اقدامات لازم را به مرحله اجرا گذاشتند.
 
مدير اداره فناوري اطلاعات بانک مرکزي افزود: در بحث زمان پرداخت اينترنتي وجه نقد اوايل کار اين زمان 48 ساعته بوده يعني بعد از 48 ساعت تسويه حساب انجام مي‌شد که الان به 24 ساعت رسيده و اينکه گفته مي‌شود کارت به کارت کردن اينترنتي براي پرداخت وجه تسويه آن 24 يا بيش از آن به طول انجاميده به هيچ عنوان درست نيست زيرا اين کار از طريق سامانه سحاب و ساتنا به سرعت انجام مي‌شود.
 
حکيمي ادامه داد: سقف انتقال وجه از طريق سامانه سحاب سه ميليون تومان بوده و از طريق اين سامانه به سرعت جابه‌جايي پول انجام مي‌شود.

***توسعه نظام بانکي براساس رونق فعاليت‌هاي بانکداري الکترونيک

در ادامه فرهاد نيلي رئيس پژوهشکده پولي و مالي بانک مرکزي درباره نقش و جايگاه بانکداري الکترونيک گفت: توسعه نظام بانکي براساس رونق فعاليت‌هاي بانکداري الکترونيک يکي از مهمترين اهداف همايش بانکداري الکترونيک در کشور است.
 
فرهاد نيلي رئيس پژوهشکده پولي و مالي بانک مرکزي و ناصر حکيمي مدير اداره نظام پرداخت‌هاي بانک مرکزي در نشست خبري امروز خود گفت: اين همايش با حضور وزير فناوري و اطلاعات و مديرعامل بانک‌ها و با حضور شرکت‌ها و مجموعه‌هاي مرتبط با بانکداري الکترونيک در مرکز همايش‌هاي برج ميلاد در دي ماه امسال برگزار مي‌شود.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۳:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۲
من اعتراض دااااااااااااااااااااااااااااااااااااارم
این عدالت نیست ..
الان شوهر من که هیچا استخدام نیست و روز مزدی اینجا و اونجا کار میکنه پس چی ؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا فقط به فکر کارمندا و بهزیستی ها وکمیته امدادی ها هستین

بابا بخدا یه قشری هست که بین کارمندی و بهزیستی زندگی میکنن ولی اسمشون جایی ثبت نیست و صورتشون رو باسیلی سرخ نگه میدارن
نه بیمه هستیم نه سهام عدالت داریم نه هیچ چیز دیگه ای ...
تروخدا به فکر ما باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۳ ۰۸ دی ۱۳۹۲
اقای معاون ریس جمهور این که نشداجرای( عدالت)اگر قراره سبد کالای بدین مگر بقیه ایرانی نیستن .اینه دولت تدبیروامید اقای ریس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
پدر من کارگره ولی بیمه تامین اجتماعی کارگری آیا تعلق داره
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۳:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۲
این مقداری که گفتن برای چند نفره یک نفر خانواده دونفره چهار نفره....
آخرین اخبار