وزير راه وشهرسازي تأكيد كرد:

لزوم بازگشت به مديريت يكپارچه شهري

وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر لزوم بازگشت به مديريت يكپارچه شهري ، گفت: نبايد مفهوم مديريت يكپارچه را با مديريت متمركز اشتباه گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي ، امروز 7 دي 92 ، در پايان نخستين نشست هم‌انديشي اساتيد معماري و شهرسازي با بيان اينكه نظام يكپارچه مديريت شهري از ملزومات توسعه و بهره‌وري محسوب مي‌شود ، اظهار داشت : البته چنين موضوعي نبايد به معناي تمركز مديريت و حذف رقابت محلي تلقي شود چراكه در نظام متمركز فرقي ميان طرح هاي جامع شهري ، ناحيه‌اي و آمايش سرزمين وجود ندارد.

وي با اشاره به فراموش شدن مفهومي به نام سازمان اجتماعي در شهرسازي ، افزود: ناديده گرفتن سازمان اجتماعي در شهرسازي به مفهوم نديدن شهروندان و نبود نظام شهرسازي است.

آخوندي با تأكيد براينكه در تمام موارد بايد به دنبال سازمان اجتماعي بود ، ادامه داد: بايد پذيرفت كه به اصلاحات و اراده اداري بهاي فراواني داده شده است حال آنكه اراده اداري براي بهبود امور كفايت نمي‌كند و ما نيازمند نوعي اراده اجتماعي هستيم كه كنترل‌هاي آن بسيار موثرتر هستند و ابزارهاي آن دراختيار نخبگان جامعه قرار دارد.

وي با بيان اينكه اساساً مدلي براي مشاركت اجتماعي در فرايند تصميم سازي ، تصميم‌گيري و اجرا نداريم ، تصريح كرد: بدون وجود چنين مدلي فردي كه اختيارات گسترده‌اي در اداره يك شهر دارد دليلي براي تقسيم قدرت خود نمي بيند مگر آنكه اين موضوع خواسته‌اي اجتماعي باشد.

وزير راه و شهرسازي نقش اساتيد را در جلوگيري از سليقه اي شدن اقدامات بسيار با اهميت خواند و اظهار داشت : پذيرفتن هويت محلي و شهري نيازمند پايه‌هاي مستحكم نظري است كه بايد در دانشگاهها توليد شود.

وي افزود: ما دنبال مچ‌گيري و نقد فرد خاصي نيستيم بلكه دنبال يادگيري و پاك كردن فاصله ميان دولت و مردم هستيم.

آخوندي در ادامه به موضوع كاهش مصرف انرژي در شهرها نيز اشاره و تصريح كرد: براي دستيابي به اين هدف وزارت راه و شهرسازي بازنگري مجموعه مقررات ملي ساختمان و ترجيح ريل بر جاده را در دستور كار خود قرار داده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازگشت ، مدیریت ، یکپارچه ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار