شیراز/

فارس قطب اصلی کمباین کشور

هم اكنون سه هزار و200 دستگاه كمباين در فارس وجود دارد که به طور حتم این رقم با برنامه ریزی های انجام شده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مهرزاد خرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش مکانیزه کردن کشاورزی فارس گفت: فارس از شرايط آب و هوايي و اقليم خاصي برخوردار است و با داشتن منابع آبي محدود نيازمند مديريت منابع آب و خاك هستیم به همین دلیلی به سمت برنامه هایی حرکت می کنیم که در مصرف آب صرفه جویی شود.

وی افزود: مكانيزه شدن كشاورزي از جمله برنامه هایی است که طی چند سال گذشته به دنبال آن هستیم و در این مسیر توانسته ایم حرکت های مناسبی را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه استان فارس از لحاظ داشتن کمباین قطب اصلی کشور است، ادامه داد: هم اكنون سه هزار و200 دستگاه كمباين در فارس وجود دارد که به طور حتم این رقم با برنامه ریزی های انجام شده افزایش خواهد یافت.

خرد با اشاره به اینکه ارایه تسهیلات برای مکانیزه کردن کشاورزی مد نظر قرار دارد افزود: امسال رقم مناسبی در کشور برای خرید ماشین آلات کشاورزی اختصاص داده شده است که سهم مناسبی به استان فارس خواهد رسید.

وی گفت: رقمی حدود 427 میلیارد ریال تسهیلات در بخش خرید ماشین آلات کشاورزی به استان فارس اختصاص خواهد یافت که با این حرکت جهش بزرگی در بحث کشاورزی مکانیزه فارس انجام می شود.

رئیس جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: نمی توانیم کشاورزی را از استان فارس دور کنیم اما باید با ارایه برنامه های نوین به سمت استفاده بهینه از داشته ها و منابع زیر زمینی حرکت کنیم./س

انتهای پیام/


برچسب ها: فارس ، قطب ، کمباین ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.