وقتی "لاک ناخن" بلای چشمانتان می‌شوند

حساسیتهای چشم به علل مختلفی رخ می‌دهد مانند تغییرات آب و هوا، مواد غذایی، محصولات آرایشی چشم اما به تازگی دانشمندان علت جدیدی برای بروز حساسیتهای شدید در چشم کشف کرده‌اند که باز به نوعی به محصولات آرایشی بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به افرادی که علاقه‌مند به انجام مانیکور هستند در خصوص بروز عارضه حساسیت چشمی هشدار می‌دهند. 

گفتنی است، برخی افراد به مواد موجود در لاک‌ها و پاک‌کننده‌های شیمیایی حساسیت دارند و این سبب بروز واکنشهای آلرژیک در ناحیه اطراف چشم این افراد می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، علائم این نوع حساسیت اغلب به صورت پوسته پوسته شدن پوست اطراف چشم و همینطور خارش در آن ناحیه به وجود می‌آید. 

پزشکان علت تشدید واکنش آلرژیک را دست زدن مداوم به چشم توسط فرد می‌دانند، همینطور تماس مکرر با مواد شیمیایی لاک‌ها و ژل‌ها می‌تواند عود مجدد واکنش آلرژیک را به همراه داشته باشد. 

پژوهشگران توصیه می‌کنند، افراد تا حد امکان کمتر از این مواد شیمیایی استفاده نمایند و همینطور درصورت استفاده از این مواد حتما در محیطی دارای تهویه مناسب قرار داشته باشند تا دچار واکنش آلرژیک نشوند و در صورت بروز علائم حساسیت سریعا به متخصص مراجعه نمایند تا مانع پیشرفت عارضه شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: لاک ، ناخن ، چشم ، آلرژی ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار